ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تغییر تعرفه‌ انتقال و دسترسی ثابت و سیار

| چهارشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

با ابلاغ رگولاتوری تعرفه‌های پهنای باند اینترنت بین‌الملل زیرساخت، انتقال لایه ۲ و ۳ در شبکه زیرساخت و غیر زیرساخت و دسترسی ثابت و سیار از اول مرداد کاهش می یابد.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام کرد: به موازات اجرای مصوبه 214 کمیسیون مبنی بر ایجاد مراکز تبادل داده (IXP) در درگاههای بین‌المللی توسط شرکت ارتباطات زیرساخت که یکی از گامهای مهم در پیاده‌سازی الزامات شبکه ملی اطلاعات است، تعرفه‌های انتقال و دسترسی بازنگری شد.

هدف اصلی از تغییر تعرفه‌ها در این بخش، بهره‌مندی کاربران نهایی از سرعت و کیفیت بهتر به ویژه در دسترسی به ترافیک داخلی بوده است. با ابلاغ و اجرای مصوبه‌های جلسه 237 کمیسیون، تعرفه دسترسی ثابت بین 16 تا 30 درصد و تعرفه آزاد استفاده از دیتای سیار 20 درصد کاهش می‌یابد.

با توجه به ایجاد مراکز تبادل داده (IXP)، با تغییر و ابلاغ تعرفه‌ها، زمینه برای توسعه خدمات و محتوای داخلی بیشتر از قبل فراهم شده و براساس چارچوب تعیین شده، تعرفه دسترسی به ترافیک داخلی کاهش بسیار بیشتری خواهد داشت.

تعیین جایگاه شرکت زیرساخت در حوزه عمده‌فروشی پهنای باند و واگذاری خرده‌فروشی خدمات به سایر شرکتها، ترغیب به فراهم کردن لایه 2 برای تضمین کیفیت انتها به انتها و تغییر گام به گام روش حجمی در سرویس ثابت به روش غیرحجمی را از رویکردهای موثر در تصویب و ابلاغ مصوبه‌های جلسه 237 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات عنوان کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">