ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تغییر لوگوی کسپرسکی بعد از 22 سال!

| يكشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۱۹ ق.ظ | ۰ نظر

شنیده‌ام که می‌گویند «باید هر چند وقت یکبار به زندگی تغییراتی داد تا ناملایمات کمتر حس شود». البته که ما هرگز نمی‌گذاریم لابراتوار کسپرسکی به دام ناملایمات بیافتد... صنعتی که ما در آن فعالیت داریم پیوسته و با سرعت زیادی در حال تغییر است و ما در چنین بستری هیچگاه اجازه نخواهیم داد رشته‌ی امور از دستمان در رود. با این حال، برخی‌اوقات خوب است انسان دمی دست از کار بکشد و خود را از نگاهِ افراد دیگر ببیند. از همین روست که کسپرسکی نیز با چنین رویکردی تصمیم به اِعمال یک سری تغییرات گرفته است؛ تغییراتی که هم ظاهر شرکت و هم حال و هوای آن را عوض می‌کند. این همه مقدمه‌چینی کردیم تا رسماً اعلام کنیم برند خود را نو کرده‌ایم. در ادامه با ما همراه شوید تا دلیل انجام چنین کاری را به شما توضیح دهیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛ ما زاده‌ی دهه 90 میلادی هستیم.... این شرکت در سال 1997 تأسیس شد و تنها یک هدف داشت: ارائه‌ی بهترین آنتی‌ویروس در جهان. اصلاً فکرمان سمت موقعیت، وجهه یا فلسفه‌ی برند نبود. اما این‌ها برای گذشته است... اکنون، اکنون است. 22 سال از روز تأسیس این شرکت می‌گذرد و همه‌چیز تغییر کرده.

اکنون بیش از 4000 نیرو به خدمت گرفته‌ایم و از صدها میلیون نفر و سازمان در سراسر جهان محافظت می‌کنیم. مفهوم اصلی آنتی‌ویروس که در حقیقت سنگ بنای کار کسپرسکی بود اکنون منسوخ شده است. جهان طوری به بُعدِ سایبری گره خورده که دیگر همه‌ی بخش‌های این دنیای مدرن تحت لوای آن قرار گرفته است. و ما اینجاییم تا از همه‌ی این بخش‌ها محافظت کنیم؛ از کاربران خانگی گرفته تا شرکت‌های بزرگ، دولت‌ها، صنایع  زیرساخت‌ها. اما یک چیز هنوز مثل سابق است (درست عین همان روز اول که شرکت تأسیس شد): ما بهترین راه‌حل‌های امنیتی را در بازار ارائه می‌دهیم.

با این همه تغییر، اکنون زمان را مناسب دیدیم تا نگاهی به خود بیاندازیم... از کالبد شرکت بیرون آمده و خود را از چشمِ افرادِ آن بیرون ببینیم... دیگر وقتش بود ببینیم آیا نیازی به تغییر داریم یا نه. و حالا لوگوی ما که طرحش یادگار سال 1997 است تغییر می‌کند. در این لوگو ما از الفبای یونانی با کلی جزئیات و ظرافت استفاده کرده بودیم و حالا با گذشت 22 سال دیگر نیاز بود دستی به سر و روی آن می‌کشیدیم.

بنابراین، بعد از فراز و نشیب‌های بسیار در پشت صحنه، امروز به طور رسمی به روز شدنِ لوگوی خود را اعلام می‌کنیم! در لوگوی جدید، شکل حروف به لحاظ هندسی و ریاضیاتی از دقت و ظرافت بیشتری برخوردار است؛ ویژگی‌هایی که ارزش‌های کسپرسکی را بخوبی در طول سال‌های فعالیتش توصیف می‌کند: برای مثال بالاترین استانداردهای مهندسی. نوآوری چشمگیر دیگر این است که واژه  Lab را حذف کرده‌ایم. این تغییر سال‌هاست که روی کارت‌ها اعمال شده است؛ دیگر بیشتری‌ها تیم ما را به نام خانوادگیِ من (کسپرسکی) خطاب می‌کنند؛ چون بدون استفاده‌ی Lab هم راحت است هم ساده و موجز. و حالا به طور رسمی تنها «کسپرسکی» خطاب می‌شویم؛ کوتاه‌تر، ساده‌تر، تمیزتر، روان‌تر. حالا خیلی راحت‌تر می‌شود این نام را در ذهن نگه داشت.

اما اگر کمی بیشتر دقت کنید متوجه خواهید شد که نه تنها لوگوی خود را تغییر داده‌ایم که همچنین کل شرکت را به یک خانه‌تکانی بزرگ دعوت کرده‌ایم. در سال‌های گذشته، رویکرد ما نسبت به حوزه‌ی تجارت، محصولات و نیز خودمان (نیازی به گفتن ندارد که این بخش شامل چشم‌انداز ما نسبت به آینده هم می‌شود) نیز تغییر کرده است. در طول این همه سال تلاش داشتیم دنیا را نجات دهیم و با هر گونه جُرمِ سایبری (که تمامی ندارد) مبارزه کنیم اما همانطور که پیشتر اشاره کردم، با رشد در این عرصه، خود نیز دستخوش تغییراتی شدیم. حال حس می‌کنیم با قدرتی که در اختیار داریم نه تنها باید دنیا را نجات دهیم که همچنین می‌بایست از ریشه و بن، جهانی ایمن‌تر و محافظت‌شده‌تر  بسازیم. شدیداً اعتقادم بر این است که مفهوم «امنیت سایبری» در آینده‌ای نه چندان دور منسوخ و به جایش مفهوم «ایمنیِ سایبری» استفاده خواهد شد. سیستم‌های اطلاعاتی می‌بایست در نهایت امنیت ساخته و طراحی گردند؛ دیگر نباید به افزونه‌ها در قالب راه حل‌های امنیتی (که به طور کامل  مطمئن نیستند) نیاز داشته باشند. این همان آینده‌ایست که در حال کار کردن روی آن هستیم: آینده‌ای واقعی و ملموس که در آن زندگی ساده‌تر، مطلوب‌تر و جذاب‌تر می‌شود- البته منظورمان این نیست که جهان را بی نقص و مجهز دست مانند انچه در فیلم‌های علمی‌تخیلی می‌بینید برایتان ترسیم کنیم.  و حال این دنیا دارد به تدریج به این سمت سوق داده می‌شود. مطمئنم در دنیایی امن‌تر که برای ساختنش داریم تلاش می‌کنیم، فناوری‌ها دیگر منبع یک تهدید ثابت نخواهند بود؛ بلکه در عوض کلی احتمال، فرصت و کشف‌های جدید با خود به همراه خواهند داشت.

منبع: کسپرسکی آنلاین

لینک ویدیو در آپارات:

>div id="50110115514"><script type="text/JavaScript" src="https://www.aparat.com/embed/iMlWV?data[rnddiv]=50110115514&data[responsive]=yes"></script></div>

  • ۹۸/۰۳/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">