ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تفاهمنامه تولید گوشی عجولانه بود

| شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۸۵، ۱۲:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس کمیته مخابرات مجلس به امضای تفاهمنامه تولید گوشی تلفن همراه توسط وزارت صنایع و چندین شرکت داخلی اشاره و گفت: امضای این تفاهمنامه عجولانه بوده، در این رابطه وزارت صنایع هنوز با یک شرکت صاحب فناوری در زمینه تولید گوشی قرارداد امضا نکرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رمضانعلی صادق‌زاده در خصوص افزایش تعرفه گوشی تلفن همراه از 4 به 60 درصد افزود: افزایش تعرفه‌ها باید زمانی رخ دهد که بستر لازم و مناسب برای تولید داخل فراهم شود، در غیر این صورت افزایش عجولانه تعرفه‌ها به بالا رفتن قاچاق منجر می‌شود.

وی ادامه داد: داشتن دیدگاه لوکس به گوش تلفن همراه مربوط به حدود 12 سال پیش بود زمانی که طراحی شبکه تلفن همراه کشور بر پایه 12 هزار مشترک انجام شده بود.

صادق‌زاده اظهار داشت: در حال حاضر 5/8 میلیون مشترک تلفن همراه در کشور وجود دارد که امسال نیز حدود 10 میلیون نفر به این تعداد افزوده خواهد شد این 10 میلیون نفر نیز از اقشار مختلف جامعه هستند، پس دولت باید به فکر مصرف‌کننده نیز باشد.

وی ارتباطات را از ارکان اصلی پیشرفت هر کشور دانست و گفت: تنوع صنعت LT به حدی است که صنایع دیگر نمی‌توانند خود را با آن هماهنگ سازند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس با انتقاد از بخش‌نگری دولت در رابطه با افزایش تعرفه گوشی تلفن همراه افزود: چرا باید تعرفه گوشی بدون کار کارشناسی به یکباره از 4 به 60 درصد افزایش یابد. آیا دولت فکر 10 میلیون نفر که در سال جاری سیم‌کارت دریافت می‌کنند را کرده است؟

وی تاکید کرد: با شتاب و تنوع موجود در صنعت IT، آیا تولید گوشی در کشور آن هم از نقطه صفر توجیه اقتصادی خواهد داشت؟ چرا تعرفه گوشی به اندازه نرخ متوسط بین‌المللی آن افزایش نیافته است.

وی تجربه تلخ تولید داخل گوشی تلفن همراه توسط صاایران را یادآور شد و گفت: صا ایران نتوانست خود را با شتاب تنوع و رقابت دیگر تولید‌کنندگان این محصول هماهنگ سازد.

صادق‌زاده پیشنهاد داد که در ابتدا بستر مناسب برای تولید گوشی تلفن همراه در داخل ایجاد و سپس تعرفه آن به صورت تدریجی افزایش یابد.

وی در برنامه گفت و گوی ویژه شبکه دو گفت: افزایش تعرفه‌ ها نباید به قاچاق این محصول کمک کند.

  • ۸۵/۰۳/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">