ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تفاهم وزارت ارتباطات با وزیر ارتباطات تاتارستان

| چهارشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۶، ۰۱:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با ریس جمهور و وزیر ارتباطات تاتارستان دیدار و بر گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه ارتباطات، نفت، پتروشیمی و کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با رستم میننیخانوف رئیس جمهور تاتارستان، گفت: خوشبختانه روابط ایران و روسیه در سالهای اخیر در حال گسترش است.
وی با اشاره به سفر سه هفته گذشته رئیس جمهور ایران به مسکو، گفت :ارزیابی ما از این سفر بسیار مثبت است و این سفر فرصت مناسبی برای گسترش روابط سیاسی ، منطقه ای ، بین المللی میان ایران و روسیه است.
واعظی با تاکید بر گسترش همکاری ها با جمهوری های روسیه علاوه بر دولت مرکزی در مسکو، گفت : برای سفر جنابعالی به ایران اهمیت ویژه ای قائل هستیم وآمادگی داریم روابطمان را با تاتارستان گسترش دهیم
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد:امیدواریم گسترش روابط در زمینه های اقتصادی ، تجاری ، کشاورزی و  ارتباطات میان دو کشور صورت گیرد.
وی با اشاره به فرهنگ ،آداب رسوم و دین مشترک میان دو کشور ، افزود: علاقمندیم همکاری های اقتصادی خودمان را در همه ی بخش ها گسترش دهیم .
واعظی تصریح کرد: هم اکنون میان بخش خصوصی تاتارستان و اتاق بازرگانی ایران میز مشترک تشکیل شده است.
وی به همکاری های نفتی ،پتروشیمی و خودرو سازی میان دو کشور، اشاره کرد و گفت : می توانیم با سرمایه گذاری های مشترک در زمینه  کشاورزی نیز، با یکدیگر همکاری داشته باشیم.
واعظی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با توجه به تاتارستان در حال توسعه است آمادگی داریم در زمینه مصالح ساختمانی  و سیمان نیز  همکاری های  مشترک داشته باشیم.
به گفته واعظی شرکت در نمایشگاه های تجاری و تخصصی مشترک،می تواند زمینه دیگری برای همکاری میان دو کشور باشد.
این مقام مسئول به ایجاد منطقه ویژه  اقتصادی برای تجار در کنار مرز ترکمنستان و افغانستان اشاره کرد و گفت : از این طریق می توانید کالا های خود را به این کشورها صادر کنید.
در این دیدار رئیس جمهور تاتارستان اظهارکرد: با وجود هدفهای مشترک برای ارتباط با ایران می توانیم گامهای مشترکی  برداریم.
وی با اشاره به اینکه وزیر ارتباطات ایران رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه است، گفت : شما امکانات فدارسیون روسیه و اقتصاد آن را می شناسید و مانیز، آمادگی داریم در پروژه های مشترک با ایران تبادل نظر کنیم.
وی با اشاره به ادامه سفر خود ازتهران به استان خراسان رضوی،به همراه هیات همراه افزود: آینده همکاری های دو کشور روشن است .
در این دیدار رومن شایوتدینو وزیر ارتباطات تاتارستان بر مشترکات و اهداف دو کشور تاکید کرد و گفت: امیدواریم نقشه راه مشترک میان ایران و تاتارستان شکل گیرد .
رئیس جمهور تاتارستان با اشاره به اینکه طرفدار استقلال در زمینه واردات محصولات ارتباطی میان ایران و روسیه هستیم ، ادامه دارد: در کشور ما شهرک تخصصی IT  وجود دارد و پیشنهادمی می کنیم در ساخت نرم افزارهای حوزه IT باهم همکاری کنیم.
وزیر ارتباطات تاتارستان به همکاری در زمینه موبایل مستقل یا اسمارت فون و صندوق هوشمند پستی اشاره کرد و گفت : در این چند زمینه آمادگی همکاری های  مشترک وجود دارد.

وزیر ارتباطات ایران نیز از پیشنهاد های وزیر ارتباطات تاتارستان استقبال کرد و ازتشکیل کمیته ویژه ای در زمینه ارتباطات و صنعت میان دو کشور خبرداد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">