ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آمریکا و اسرائیل در قالب I2U2 دستور کاری را در حوزه فناوری علیه روسیه، چین و ایران منتشر کردند.
به گزارش سایبربان؛ روز چهاردهم ژوئیه امسال بود که یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، محمد بن زاید، رئیس‌جمهور امارات متحده عربی و جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده، برای اجلاس افتتاحیه گروه I2U2 با یکدیگر ملاقات کردند.

مؤسسه خاورمیانه مستقر در واشنگتن در یادداشتی با اشاره به جلسه رهبران آمریکا، اسرائیل، هند و امارات (در قالب I2U2) در ۱۴ ژوئیه، بر اهمیت تدوین یک دستور کار در زمینه فناوری‌های نوظهور برای مقابله با رقبای غرب به ویژه روسیه، چین، ایران و ترکیه، تأکید کرده است.

نویسنده این ائتلاف را مانند کوآد و آکیس، منعکس‌کننده روندهای جدید جهانی می‌داند که طی آن ائتلاف‌های کوچک بر چالش‌های منطقه‌ای تمرکز می‌کنند. این یادداشت سه اولویت در حوزه فناوری برای ائتلاف I2U2 برمی‌شمارد:

1- یک چارچوب نهادی برای روابط دیجیتالی این بازیگران فراهم شود. در این زمینه از شورای فناوری تجاری ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای ارتقای روابط اعضای ائتلاف درباره همکاری فناوری و سایبری متقابل الگوبرداری کنند.
2- افزایش هماهنگی درباره طراحی، تأمین مالی، ساخت و توسعه تجارت دیجیتال، شبکه‌های اینترنت، انتقال فرامرزی داده‌های دیجیتال، هوش مصنوعی و نیمه‌هادی‌ها اهمیت دارد.
3- فعالیت مشترک در زمینه‌های نظامی مرتبط با فناوری‌های نوظهور مانند هواپیماهای بدون سرنشین و هم‌چنین چگونگی مقابله با تهاجم پهپادها.
به باور نویسنده، این دستور کار جاه‌طلبانه می‌تواند زمینه مهمی برای گسترش نفوذ ژئوپلتیک I2U2 در غرب آسیا باشد؛ و البته باید به گونه‌ای طراحی شود که موجب جذب دیگر بازیگران مانند عربستان و مصر به این ائتلاف شود.

  • ۰۱/۰۷/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">