ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از تلاش وزارت کشور برای جلب اعتماد شورای نگهبان در جهت الکترونیکی کردن انتخابات خبر داد.

محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نشست وزیر کشور و معاونان وی با جمعی از اصلاح طلبان گفت: در این جلسه موضوع چگونگی مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو مطرح شد و حاضرین به اقتضای موضوع دیدگاه‌های خود را بیان کردند، وزیر کشور نیز اقدامات در دستور کار این وزارتخانه در زمینه سلامت انتخابات، مشارکت بالا و آرامش جامعه را تشریح کرد.

وی افزود: در این جلسه بر ضرورت الکترونیکی کردن انتخابات، ضابطه مندی صلاحیت ها و تعامل حداکثری وزارت کشور با شورای نگهبان و هیئت های نظارت برای حفظ حقوق مردم تاکید شد. در همین زمینه وزارت کشور تلاش دارد اعتماد شورای نگهبان را در جهت الکترونیکی کردن انتخابات جلب کند و آموزش گسترده‌ای را برای هیئت های اجرایی پیش بینی کرده است.

این عضو هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: طبق گزارش ارائه شده وزارت کشور همچنین به دنبال اصلاح برخی روزنه هایی است که موجبات سوء تفاهم در فرآیند اجرایی انتخابات را فراهم کرده بود و در واقع این فرآیند را به گونه ای اصلاح خواهد کرد که جلوی خطاهای محتمل گرفته شود.

وی ادامه داد: یکی از مباحثی که من مطرح کردم این بود که هیچ صدایی غیر از مشارکت و صندوق رای از نظر اصلاح طلبی پذیرفته نیست زیرا مشارکت و صندوق رای، عنصر گفتمانی جریان اصلاح‌طلبی است و اگر کسی صدایی جز این داشته باشد قطعاً غیر اصلاح‌طلبانه است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از نکاتی که در این جلسه مطرح شد این بود که مردم در انتخابات پیش رو با دو جریان مردم ستیز و مردمی روبرو هستند و باید بین این دو انتخاب کنند؛ یکی جریانی که تمام شانس پیروزی خود را در قهر مردم و نیامدن آنها پای صندوق‌های رای می داند و دیگر جریانی که تمام موفقیت خود، کشور و نظام را در گرو مشارکت مردم می‌داند.

وکیلی در ادامه با اشاره به مباحث مطروحه در این نشست، افزود: اینکه این اندازه در خصوص ناکارآمدی فراکسیون امید و دولت برآمده از صندوق رای افراط می‌شود و همچنین بی تأثیر نمایی رای مردم و انتخاب‌های گذشته دامی برای ناامید کردن مردم از انتخابات آتی است. البته باید انتقاد کرد ولی حواسمان باشد که در بازی رقیب یا دشمن در خصوص مایوس کردن مردم از مشارکت نیفتیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">