ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تلفن ثابت در پلدختر برقرار شد

| سه شنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۸، ۰۷:۱۴ ق.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به نصب و راه اندازی مرکز کم ظرفیت تلفن در پلدختر، گفت: امکان برقراری ارتباطات تلفن ثابت در این شهرستان فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت مخابرات ایران، سید مجید صدری اظهار داشت: با بهره برداری از این مرکز تلفن کم ظرفیت، ارتباطات تلفن ثابت شهرستان پلدختر به حالت نرمال و پایدار بازگشته و شهروندان می‌توانند با استفاده از شماره‌های سابق تلفن ثابت خود، مجدداً ارتباط تلفنی را برقرار و استفاده کنند.

وی افزود: علاوه بر نصب و راه اندازی این مرکز تلفن، به صورت همزمان و شبانه روزی، آماده سازی مسیر کابلی اتصال این مرکز در شهرستان پلدختر توسط تیم فنی و عملیاتی مخابرات انجام شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: با اهتمام شبانه روزی در راه اندازی و پایداری ارتباطات مناطق سیل زده، آماده سازی مراکز تلفن اصلی شهرستان‌ها و برقراری مجدد زیرساخت‌های شبکه مخابراتی در تمام مناطق سیل زده به صورت کامل و پایدار در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

به گزارش مهر، در پی وقوع سیل در منطقه پلدختر استان لرستان در اوایل فروردین ماه امسال، تمامی زیرساختهای ارتباطی و مرکز تلفن این شهرستان از بین رفت.

 

جزئیات عملکرد بالون اینترنت در پلدختر

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به عملکرد بالون فضایی اینترنت در منطقه سیل‌زده پلدختر و سرویس‌دهی همزمان به ۸۰۰۰ نفر گفت: برای استقرار این بالون در خوزستان، دستوری صادر نشده است.

حسین صمیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به عملکرد بالون‌های فضایی در مدیریت بحران و سرویس‌دهی مخابراتی گفت: هم‌اکنون سه نوع بالون در اندازه‌ها و کارکردهای مختلف، شامل بالون حمل محموله ۱۵ کیلویی، بالون حمل محموله ۵۰ کیلویی و نیز بالون حمل محموله ۵۰۰ کیلوگرمی در پژوهشگاه فضایی ایران برای استفاده در زمان بحران، طراحی و راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: بالون حمل محموله تا وزن ۳۰۰ گرم با عنوان «بام ۳۰۰» با توجه به ابعاد، وزن و تجهیزات حمل و نقل، نیازمند امکانات زیاد برای به پرواز درآوردن است که باید در یک منطقه بزرگ، از آن استفاده شود به همین دلیل ما در پژوهشگاه فضایی ایران، از بالون «بام ۵۰» برای آنکه موقعیت پلدختر اضطراری بود و این بالون، تاکتیکی‌تر بوده و می‌توانستیم آن را سریع‌تر مستقر کنیم، استفاده کردیم.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به اینکه «بام ۳۰۰» کاربردهایی برای استقرار در منطقه جغرافیایی داشته است، گفت: پایش محیط و برقراری ارتباط، از جمله کاربردهای این بالون فضایی است و در شرایطی که اضطرار آن زیاد نباشد، به کار گرفته خواهد شد اما ما در حادثه سیل امسال به دلیل آنکه نیازمند استفاده از بالون ارتباطی به صورت اضطراری بودیم، از بالون «بام ۵۰» که محموله مخابراتی ۵۰ کیلوگرمی را حمل می‌کرد، استفاده کردیم.

صمیمی اضافه کرد: بالون «بام ۵۰» پاسخگوی نیاز اینترنت کاربران در منطقه پلدختر بود و ما موفق شدیم به صورت همزمان به ۸۰۰۰ کاربر سرویس اینترنت از طریق این بالون بدهیم.

وی تصریح کرد: حتی اگر محموله مخابراتی سبک‌تری روی این بالون نصب می‌شد، امکان نصب دوربین و پایش محیط نیز از طریق این بالون فراهم بود اما فعلاً با توجه به کاربردهای اضطراری در پلدختر، پوشش اینترنت این منطقه را از طریق بالون فضایی انجام دادیم.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه این بالون در ارتفاع ۱۰۰ متری در منطقه‌ای به شعاع ۱۰ کیلومتر، پوشش اینترنت را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: ما در سطح شهر و در جاهای پرتردد، مودم‌هایی را نصب کردیم که بالون به این مودم‌ها متصل شده و مردم از طریق اتصال به مودم، موفق به دریافت وای‌فای رایگان شدند؛ در این سرویس، نیاز به استفاده از سیم‌کارت نبود.

صمیمی با بیان اینکه با استفاده از وای‌فای رایگان بالون مخابراتی، بیش از ۸۰۰۰ نفر به صورت همزمان سرویس اینترنت دریافت کردند، افزود: گزارش میدانی نشان می‌دهد که استقبال از این سرویس خوب بوده و مشکلی از بابت برقراری ارتباط اینترنت برای مردم وجود ندارد.

وی گفت: در زمینه سرویس‌دهی با بالون اینترنت به مناطق سیل‌زده خوزستان، فعلاً دستوری صادر نشده است و در شرایطی که وزارت ارتباطات و کمیته پدافند غیرعامل این وزارتخانه به ما دستور دهد، امکان استقرار بالون اینترنت با توجه به امکانات موجود در منطقه خوزستان نیز وجود دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">