ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرکل دفتر رسانه‌های آموزشی‌ترویجی معاونت آموزش و ترویج سازمان تات گفت: مهمترین اقدام سال جاری، راه اندازی تلویزیون اینترنتی برای آموزش به تمام گروه‌های هدف حوزه کشاورزی است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،علیرضا سیداسحاقی، مدیرکل دفتر رسانه‌های آموزشی‌ترویجی معاونت آموزش و ترویج سازمان تات گفت: در این زمینه توافق لازم با محوریت آگپ در تات شده‌است. این اقدام به‌طور مشترک با مرکز فن‌آوری اطلاعات و اطلاع‌رسانی سازمان تات انجام شده‌است.

وی افزود: دراین راستا برنامه‌های مجازی شبکه‌های ملی و استانی برکت به بستر تلویزیون اینترنتی منتقل می‌شود.

 مدیرکل دفتر رسانه‌های آموزشی‌ترویجی معاونت آموزش و ترویج سازمان تات گفت: هدف از بهره‌گیری از رسانه‌های آموزشی‌- ترویجی ارائه آخرین یافته‌های و اطلاعات حوزه کشاورزی و منابع‌طبیعی برای تمامی گروه‌های هدف در این بخش است که به‌طور تخصصی و متناسب با محتوا و گروه هدف، مهندسی رسانه انجام می‌شود. از این طریق مناسب‌ترین رسانه و ساختار انتخاب، تولید و منتشر می‌شود تا مورد استفاده مخاطبان قرار گیرد.
اوافزود: ضروری است ضمن حفظ و تلاش برای ارتقاء کمی و کیفی رسانه‌هایی مثل رادیو و تلویزیون، فیلم، اسلاید و نشریه، به سمت تولید فن‌آوری‌های مبتنی بر آی تی و آی سی تی همچون اپلیکیشن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی حرکت کنیم.

سید اسحاقی تاکید کرد: هوشمندسازی در همه زمینه‌ها درحال فراگیر شدن است. ما در حوزه کشاورزی نیز باید وارد این حوزه شویم. استفاده از هوش مصنوعی به دو شکل قابل برنامه‌ریزی است. اولین مورد استفاده از هوش مصنوعی در فرایند تولید رسانه است که جهشی در تولید و صرفه‌جویی در هزینه را به همراه دارد. دومین مورد استفاده از رسانه‌های هوشمند در فرایند تولیدات کشاورزی و منابع‌طبیعی همچون سیستم‌های آبیاری هوشمند است.

او با بیان اینکه استفاده از رسانه‌های هوشمند توسط کشاورزان چه در حیطه‌های یادگیری و چه در حیطه مزرعه نیازمند داشتن اطلاعات تخصصی است، بیان کرد: در این زمینه اگر کشاورزانی با سطح سواد پائین، نیازمند کمک باشند از افراد خانواده که در کنار کشاورز هستند، استفاده می‌شود.

مدیرکل دفتر رسانه‌های آموزشی‌ترویجی معاونت آموزش و ترویج سازمان تات ادامه داد: در اپلیکیشن‌های هوشمند، فرآیند به‌گونه‌ای است که اطلاعات در واژگان مختلف برچسب می‌خورد تا نهایتا در این نوع اپ‌ها دیگر نیاز به مراحل مختلف رسیدن به پاسخ نباشد و تنها به کمک گفتار یا تصویر از مشکل مورد نظر کشاورز، اپ می‌تواند مسئله را تشخیص داده و پاسخ را به‌صور مختلف نوشتاری، تصویری و صوتی به کاربر اعلام کند.

مدیرکل دفتر رسانه‌های آموزشی‌ترویجی سازمان تات گفت: زمانی که کشاورز این نرم‌افزار را در اختیار دارد نیاز نیست با مروج و محقق در ارتباط مستقیم باشد و به راحتی از طریق اپلیکیشن مشکلات و مسائل کشاورز خود را رفع می‌کند.

  • ۰۲/۰۳/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">