ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایرنا- نتایج مطالعه جدید محققان دانشگاه پرینستون نشان می‌دهد که تلویزیون‌های متصل به اینترنت، پر از ردیاب‌های تشنه اطلاعات هستند.   

به گزارش پایگاه اینترنتی ورج، گویا باید نام تلویزیون‌های هوشمند را نیز به فهرست بلندبالای آن دسته از وسایل خانگی که تمام حرکات افراد را زیر نظر دارند، اضافه کرد.

آن‌طور که آرویند نارایانان استادیار علوم کامپیوتر دانشگاه پرینستون در ایمیلی خطاب به پایگاه ورج نوشته است، در صورت استفاده از تلویزیون‌های هوشمند روکو و فایر تی وی آمازون، کمپانی‌های متعددی می‌توانند تصویر نسبتا جامعی از برنامه‌هایی که کاربر نگاه می‌کند، تهیه کنند. نظارت و آگاهی ناچیزی در مورد این فعالیت‌ها وجود دارد، به خصوص در مورد این که این اطلاعات به کجا فروخته می‌شوند.

کاربران در واقع همزمان با نصب تلویزیون‌های هوشمند، با فروخته شدن اطلاعاتشان موافقت می‌کنند. این در حالی است که بسیاری از این کاربران حتی روحشان نیز از این که چه اتفاقی در حال روی دادن است، خبر ندارد.

این امر در مورد دیگر فناوری‌های هوشمند خانگی نیز صدق می‌کند. پژوهشگران دانشگاه نورث ایسترن در مطالعه‌ای که بر روی ۸۱ وسیله خانگی هوشمند انجام دادند، دریافتند که برخی از این وسایل از جمله زنگ هوشمند Ring Doorbell، دستیار خانگی الکسای آمازون و آیفون تصویری هوشمند Zmodo حرف زدن و حرکات کاربر را حتی در زمانی که از آن‌ها هیچ استفاده‌ای نمی‌کند نیز تحت نظر داشته و ثبت می‌کنند.

برای درک میزان اطلاعاتی که توسط تلویزیون‌های هوشمند جمع‌آوری می‌شود، نارایانان و همکارش هومن مهاجری مقدم رباتی ساختند که به طور خودکار هزاران کانال بر روی تلویزیون‌های روکو و فایر تی وی نصب کرد. این ربات در مرحله بعد با گشتن به دنبال ویدئوها و مشاهده آن‌ها رفتار انسانی را تقلید کرده و به محض رسیدن به یک تبلیغ، میزان اطلاعاتی را که در پشت پرده ذخیره می‌شود، ردگیری کرد.

این پژوهش در مجموع وجود ردیاب‌های اطلاعاتی را در ۶۹ درصد از کانال‌های تلویزیون روکو و ۸۹ درصد کانال‌های فایر تی وی آمازون، تایید کرد.

برخی اطلاعات مثل نوع دستگاه و شهر در کاربران منحصر به فرد نیستند اما از اطلاعات دیگر از جمله شماره سریال دستگاه، شبکه وای-فای و شناسه تبلیغات می‌توان برای پیدا کردن یک کاربر خاص استفاده کرد.

نارایانان می‌گوید: الگوی تجارتی تبلیغات هدف در تلویزیون‌ها با حریم شخصی کاربران همخوانی ندارد و ما باید با این واقعیت روبه رو شویم. پلتفرم‌های مبتنی بر تبلیغات برای دستیابی به درآمد حداکثری احتمالا به داده‌کاوی (data mining) و شخصی سازی/متقاعدسازی الگوریتمی روی خواهند آورد تا چشم افراد را تا بیشترین زمان ممکن به صفحه تلویزیون بدوزند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">