ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تمایلی به برگزاری الکامپ نداریم

| يكشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۸۴، ۰۴:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

اگر اعتقادی به استفاده از تجربیه الکامپ دهم در برگزاری الکامپ دوازدهم وجود ندارد ، سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای تمایلی به برگزاری آن نخواهد داشت.
حسین سعیدی نائینی ، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای ، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا ، اظهار داشت: کسادی بازار شرکت‌‏ها ، عدم رونق بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور عدم پرداخت به موقع مطالبات شرکت‌‏ها ازسوی سازمان‌‏های دولتی و ابطال پی در پی مناقصات موجب شده که همه به فکر بقای شرکت‌‏های خود بوده و تلاش کنند وضع موجود بدتر نشود.

وی ، ادامه داد: در چنین شرایطی که دورنمای روشنی برای فعالیت‌‏های این حرفه وجود ندارد ، برگزاری یا عدم برگزاری نمایشگاه از اولویت پایینی نزد صنف برخوردار است.

مهندس سعیدی نائینی ، در خصوص علت انصراف از برگزاری نمایشگاه الکامپ دوازدهم ، گفت: شاید به خاطر برگزاری موفق‌‏ترین نمایشگاه کامپیوتر تاریخ ایران یعنی الکامپ دهم توقعاتمان بالا رفته باشد.

وی ، تصریح کرد: انتظار داریم به عنوان افرادی که باعث ایجاد غرور ملی در برگزاری چنین نمایشگاهی شده و آن را در سطح یک نمایشگاه جهانی اجرا کرده‌‏اند ، وزیر بازرگانی و همکارانش از ما بپرسند چه کنیم ، نه این که به ما بگویند چه کنید.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای ، افزود این توقع شاید با توجه به مسوولیت وزیر بازرگانی و شرایط فرهنگی موجود توقع بی جایی باشد.

وی ، در پاسخ به این که آیا این موضوع به معنای تحریم دیگری است ، گفت: تا جایی که بتوانیم به برگزاری نمایشگاه کمک کرده و به هیچ وجه مانع از حضور شرکت‌‏ها نخواهیم شد.

سعیدی ، با اشاره به این که امسال مساله تحریم از سوی صنف به هیچ عنوان مطرح نیست ، اضافه کرد: بنابر رسالت و وظیفه‌‏ای که قانون برعهده ما گذاشته ، نقش نظارتی خود را ایفا خواهیم کرد.

وی ، تصریح کرد: ما با برگزاری نمایشگاه قصد ارایه استانداردهای جهانی در این صنعت را داشتیم ، اکنون نیز از هر نهادی که نمایشگاه را با آن استانداردها برقرار کند حمایت کرده و از افرادی که با به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات و بازنگری در فرایندها شفافیت، سرعت و دقت عمل را مانند الکامپ دهم اجرا کنند پشتیبانی خواهیم کرد.

وی ، اظهار داشت: برای وزیر سابق بازرگانی حدود یک سال طول کشید تا تفاوت برگزاری نمایشگاهی که غرور ملی را ایجاد کند با نمایشگاهی که خفت و خواری می‌‏آورد را لمس نماید و به نظر می‌‏رسد این زمان برای وزیر جدید نیز لازم باشد.

سعیدی ، با تاکید بر این که رقابت با نمایشگاه‌‏های بین‌‏المللی و منطقه‌‏ای با توجه به این که بزرگترین بازار خاورمیانه هستیم امکان‌‏پذیر است ، گفت: اما امکان پذیری آن را ثابت کرده‌‏ایم ، اما این امر نیازمند اعتماد ، همراهی و همکاری خالصانه و صمیمانه مسوولان ذیربط است و گرنه سرمایه‌‏ها باز هم به سوی همسایه‌‏های جنوبی رفته و به طور یقین آنها از این بی‌‏تجربگی‌‏ها و عدم استفاده از حافظه تاریخی دستگاه‌‏ها در ایران سود خواهند کرد.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای ، با اشاره به این که سرازیر شدن ارز کشور به جیب دیگران مایه تاسف است ، افزود: صنف با انسجام ، اتفاق ، همراهی و همدلی در نمایشگاه دهم افتخار آفرینی کرد ، اما به جای تقدیر و تشکر عده‌‏ای منحرف با توطئه چینی ، رییس نهاد مردمی را دستبند زده و جریمه کلانی برای صنف تعیین کردند که البته با تلاش وزیر سابق بازرگانی و قوه قضائیه، توطئه خنثی شد و رییس فعلی نمایشگاه نیز عوامل منحرف را اخراج کرد.

وی ، اظهار داشت:ما یک طرف قضیه هستیم و طرف دیگر وزارت بازرگانی است و معتقدیم اگر دست‌‏اندرکاران این حرفه نمایشگاه را برگزار کنند باعث غرور ملی و حیثیت کشور می‌‏شوند.

سعیدی ، خاطرنشان کرد : اگر این ادعا پذیرفته نشده و سوابق گذشته بررسی نشود و بخواهند همه چیز را از اول شروع کنند نه حال آن را داریم و نه وقتش را.

وی ، ادامه داد: فقط به منظور امر به معروف و نهی از منکر می‌‏گوییم که به تجربه گذشتگان احترام بگذارید.

سعیدی ، تصریح کرد: هر شخصی که در برگزاری نمایشگاه یازدهم نقش داشته منفور است ، به طوری که عوامل آن خفت و خواری در بخش دولتی یعنی شرکت نمایشگاه‌‏ها پس از حضور مدیر جدید اخراج شدند.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای ، گفت: اگر گروه هایی که برای برگزاری الکامپ دوازدهم اعلام آمادگی کرده‌‏اند در آن ذلت دستی نداشته باشند ممکن است از شانسی برای موفقت این برگزاری برخوردار باشند ، اما اگر به نحوی در برگزاری آن سهیم بوده‌‏اند امیدی به موفقیت آنها نیست.

  • ۸۴/۱۲/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">