ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۹۰ درصد فعالیت‌های پژوهشگاه امسال در زمینه شبکه ملی اطلاعات تمرکز دارد.

به گزارش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، وحید یزدانیان درباره برنامه‌های سال ۱۴۰۱ این پژوهشگاه گفت: عمده برنامه‌های امسال در خصوص ارائه خدمات و مشاوره‌های پژوهشی در زمینه شبکه ملی اطلاعات است.

وی گفت: امسال در خصوص طراحی و بهینه سازی زیرساخت‌های ارتباطی شبکه ملی اطلاعات و ارتقا زیرساخت‌های اطلاعاتی این شبکه و نیز موضوعات کسب و کاری و تنظیم مقررات در شبکه تمرکز داریم و ۱۰ درصد برنامه‌های دیگر ما مربوط به سایر موضوعات بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فارغ از اجرای طرح‌های پژوهشی فعالیت دیگر امسال موضوع تأیید نمونه تجهیزات است و مجموعه آزمایشگاه‌های ما با تفاهم‌هایی که با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی داشته‌ایم، آزمایش‌های زیرساختی، امنیتی و فناوری اطلاعات را روی تجهیزات ارتباطی انجام می‌دهد.

یزدانیان اضافه کرد: تجهیزاتی که می‌خواهد وارد کشور شود اگر به تأیید ما برسد قابلیت استفاده در شبکه ارتباطی را خواهد داشت و تولیداتی که در داخل کشور انجام می‌شود هم، اگر بخواهد در شبکه استفاده شود باید در آزمایشگاه‌های ما تأیید شود.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: موضوع حمایت از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری نیز پس از ۱۰ سال توقف، مجدد آغاز شده است و ما تفاهم‌نامه‌هایی با برخی دانشگاه‌ها منعقد خواهیم کرد و از تعدادی از طرح‌های کارشناسی ارشد و دکتری که در راستای محورهای فعالیت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است حمایت می‌کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">