ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تناقض در اعلام نرخ SMS

| يكشنبه, ۹ مهر ۱۳۸۵، ۱۰:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

در حالی سرپرست روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار بهای تمام‌شده‌ هر SMS را هفده تومان اعلام می‌کند که رییس مرکز پیام کوتاه امام خمینی (ره) شرکت ارتباطات سیار، هزینه‌ تمام‌شده‌ هر SMS برای مخابرات را 70 تا 100 ریال اعلام و اضافه کرد که سازمان تنظیم مقررات تعرفه‌ی SMS را بررسی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سیتنا، سرپرست روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار، برخی اظهار نظرها مبنی بر هزینه‌ 70 تا 100 ریالی مخابرات برای هر پیام کوتاه را نپذیرفت و بهای تمام‌شده‌ی هر SMS را حول و حوش 17 تومان اعلام کرد.

عباس‌علی ابوالفضلی اظهار داشت: نرخ کنونی 14 تومان برای هر پیام کوتاه، تنها بخشی از مبلغی است که در این خصوص هزینه می‌شود؛ چراکه به جز مبلغی که به فروشنده‌ی سوییچ پرداخت می‌شود، مبلغ دیگری نیز برای در اختیار گرفتن فرکانس و تجهیز به وزارت ارتباطات ارایه می‌شود.

سرپرست روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار، خاطرنشان کرد: با این حال، در حال حاضر، کمیته‌ای بر روی تمام تعرفه‌های شرکت ارتباطات سیار کار می‌کند و امیدواریم تا یک ماه آینده نتیجه را اعلام کنیم.

ابوالفضلی، اظهار نظر درباره‌ی افزایش یا کاهش تعرفه‌ها را به آینده – یک ماه دیگر – موکول کرد.

رییس مرکز پیام کوتاه امام خمینی (ره) شرکت ارتباطات سیار نظر دیگر و در واقع خلاف روابط عمومی شرکت ارتبطات سیار را دادرد و معتقد است که نرخ تمام‌شده‌ هر پیام کوتاه (SMS) ارسالی برای مشترکان تلفن همراه در شرایط کنونی معادل 30 درصد هر پالس مکالمه است.

رستمی گفت: با توجه به پارامترهایی نظیر میزان اشغال مدار، هزینه‌ی نگهداری پیام‌های کوتاه و همچنین دیگر مسائل فنی، پرداخت هزینه‌ی هر پیام کوتاه برای مشترکان به مبلغ 100 ریال منصفانه است.

رییس مرکز پیام کوتاه امام خمینی (ره) شرکت ارتباطات سیار، گفت: نرخ پرداختی بابت SMS پیش از این، از طریق صاحبان مجمع متشکل از وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقتصاد و امور دارایی و همچنین رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اداره‌ی تعرفه‌های هیات‌مدیره‌ی مخابرات تعیین و نهایی شده است، با این حال، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با استعلام این موضوع، درصدد است تا قیمت نهایی هر پیام کوتاه را کاهش دهد.

رستمی، در پایان گفت: با کاهش نرخ نهایی SMS برای مشترکان، به طور قطع حجم پیام‌های کوتاه ارسالی شهروندان نیز افزایش خواهد یافت و امکان ایجاد ارتباط میان مشترکان تلفن همراه – با سهولت بیشتر- فراهم خواهد شد.

  • ۸۵/۰۷/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">