ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تنزل جایگاه وزیر ارتباطات در افکار عمومی

| سه شنبه, ۲۴ آبان ۱۴۰۱، ۰۷:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

جناب وزیر ارتباطات امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی‌به سیاق یک سال و چند ماهی که از مدت فعالیتشان در دولت سیزدهم می‌گذرد، باز هم به مردم وعده اینترنت پرسرعت دادند. اینترنت پرسرعتی که اتفاقا طی یک سال گذشته از دسترس مردم دور بوده است و تنها وعده‌اش را از زبان جنابشان شنیده‌ایم. 


عیسی زارع پور، جوان متخصصی است و موفقیت او در این جایگاه، بدون شک مایه خوشحالی خواهد بود اما کنش‌های منفعلانه، تصمیمات حاشیه ساز و اظهارنظرهای تکراری و بدون پشتوانه یک اقدام عملیاتی مناسب که قابل حس توسط مردم باشد، او را در نظرها غیرقابل اعتماد کرده است.
کافی است نگاهی به واکنش‌ها نسبت به صحبت‌های امروز او در مجلس شورای اسلامی‌بکنیم تا مشخص شود که تا چه اندازه جایگاه او در میان افکار عمومی‌تنزل پیدا کرده است. 
زارع پور روزی که در مجلس حاضر شد تا از نمایندگان ملت رأی اعتماد بگیرد، صحبت از مسیر اشتباه پیشین و تلاش برای ارتقای سرعت و کیفیت اینترنت کشور می‌کرد. سوال اینجاست که امروز آیا شاهد بهبود این شبکه هستیم؟ در همان بخش اینترنت ثابت که زارع پور اعتقاد دارد باید توسعه اینترنت بر آن مبتنی باشد، آیا این اتفاق رخ داده است؟
ما کاری با وضعیت فعلی و بحث فیلترینگ و ملی شدن اینترنت کشور در برخی مواقع نداریم اما به صورت کلی آیا واقعا چیزی چه که ایشان مدعی آن هستند، در یک نظرسنجی عمومی‌هم مورد تأیید مردم قرار خواهد گرفت؟ 
کافیست سعی کنیم تا یک ویدیو یا عکس را در یک سایت داخلی بارگذاری کنیم تا متوجه شویم که تا چه اندازه کار دشواری در پیش داریم. این مسأله نه فقط مربوط به سایت‌های خارجی و اینترنت بین الملل بلکه مشمول حال اینترنت ملی و سایت‌های داخلی هم می‌شود.
حداقل خواسته از وزیری جوان همچون عیسی زارع پور این است که بیش از توضیح دادن، حرف زدن، مصاحبه کردن و با لبخندهای زیبا و صحبت از اتفاقاتی که با واقعیت فاصله‌ای غیرقابل انکار دارند و بازی با روح و روان مردم، با عملکرد خود و ملموس کردن تغییرات، خود را به ملت معرفی کند. وگرنه آذری جهرمی، وزیر پیشین و همکار او، حتی فاکتور کارهای نکرده را هم را به نام خودش صادر می کرد. (بولتن‌نیوز)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">