ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تهدید «ترک‌سل» به شکایت از ایران

| سه شنبه, ۵ مهر ۱۳۸۴، ۰۳:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد، تهدید شرکت ترک سل مبنی بر شکایت از ایران، سرنوشت پروژه اپراتور دوم تلفن همراه ایران را مبهم‌تر ساخته است و گمان نمی‌رود شرکت ام.تی.ان آفریقای جنوبی نیز به عنوان مجری این طرح انتخاب شود.

به گزارش مهر به نقل از «رویترز»‌، مقامات شرکت ترک سل در گفتگو با رویترز اعلام کردند اگر در مذاکراتشان با نمایندگان مجلس ایران به توافق نرسند، از ایران شکایت خواهند کرد.

بنا بر این گزارش، مقامات شرکت ترک سل معتقدند ایران با کنار گذاشتن ترک سل و شروع مذاکرات با ام.تی.ان آفریقای جنوبی مفاد قرارداد خود با ترک سل را نقض کرده است.

ترک سل اوایل ماه جاری میلادی قرارداد سهم 49 درصدی از کنسرسیوم ایرانسل را به امضا رسانده بود و انتظار می رفت 2 میلیارد دلار در شبکه تلفن همراه ایران سرمایه گذاری کند.

این گزارش می‌افزاید، مقامات ایران اعلام کردند شرکت ترک سل با تاخیر در پرداخت سهم خود، عملا تمایلی به این پروژه ندارد، در نتیجه ایران با کنار گذاشتن ترک سل مذاکره با شرکت ام.تی.ان آفریقای جنوبی را آغاز کرد.

شرکت ترک سل معتقد است از آنجا که برنده مناقصه اپراتور دوم تلفن همراه ایران بوده کنار گذاشتن این شرکت از سوی ایران خلاف قرارداد فیمابین است.

به نوشته «رویترز» به احتمال فراوان ایران مجبور خواهد شد بار دیگر مناقصه‌ای برای پروژه تلفن همراه خود انجام دهد تا هرچه زودتر شرکتی را برای اجرای این پروژه برگزیند.

  • ۸۴/۰۷/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">