ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تهدید دموکراسی با تهدیدات سایبری

| چهارشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۲:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر سابق اداره سایبری ملی اسرائیل معتقد است که دموکراسی یک دارایی حیاتی در برابر تهدیدات سایبری به شمار می‌رود.
به گزارش کارگروه بین‌الملل سایبربان؛ ییگال اونا، مدیر سابق اداره سایبری ملی اسرائیل (INCD)، که نزدیک به 3 دهه را با این سازمان صهیونیستی و واحد 8200، یکی از واحدهای نیروهای دفاعی اسرائیل گذرانده، بر اهمیت حفاظت از دموکراسی تأکید کرد و گفت که حیاتی‌ترین زیرساخت هر کشوری است اما اغلب نادیده گرفته می‌شود.

اونا اظهار داشت : «ما از کامپیوترهای مجزا، سیستم‌های یونیکس و چند دستگاه دیگر تا سیستم‌های دیجیتال فعلی که افکار و ذهن ما را شکل می‌دهند، راه زیادی را پیموده‌ایم. با این حال، این پیشرفت ابعاد جدیدی را به چشم‌انداز تهدید وارد کرده که در دهه گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته است.»

وی خاطرنشان کرد که دموکراسی مربوط به اعتماد مردم و افکار عمومی است؛ سلاح‌های سایبری مانند اطلاعات نادرست و اخبار جعلی، ابزارهای قدرتمندی هستند که می‌توانند دموکراسی را تضعیف و دولت‌ها را سرنگون کنند. بنابراین، باید اقدامات مناسب برای حفاظت از این دارایی حیاتی انجام شود.

او در یک مصاحبه تصویری با گروه رسانه‌ای امنیت اطلاعات، به موضوعات زیر اشاره کرد : اهمیت همکاری و هماهنگی بین کشورها برای مبارزه با سندیکاهای جرایم سایبری.
ایجاد گروه‌های محلی بسته و قابل اعتماد از مدیران ارشد امنیت اطلاعات برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات.
اولویت‌بندی نیروی کار و پرداخت غرامت مناسب به متخصصان سایبری.
اونا قبل از خدمت به عنوان مدیر اداره سایبری ملی اسرائیل، به عنوان مدیر اجرایی و مؤسس واحد سایبری فناوری در اداره سایبری ملی، آژانس اسبق اداره سایبری ملی اسرائیل خدمت می‌کرد.

  • ۰۲/۰۲/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">