ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توافق برای برگزاری الکامپ شکوهمند!

| يكشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۸۵، ۰۵:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

ITanalyze.ir - اعضای هیأت مدیره شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران و اعضای هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در نشستی مشترک مسائل مربوط به نمایشگاه الکامپ را بررسی کردند.

در این نشست کـه بـا حضور آقـای دکتر قـوام شهیدی و اعضای هیأت مـدیـره شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی از یک طرف و از طرف دیگر آقایان مهندس سعیدی، مظلوم، رحمتی، علیپور (اعضای هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور) برگزار شد، طرفین نقطه نظرات خود در مورد چگونگی برگزاری الکامپ دوازدهم را مطرح و به تبادل نظر پرداختند.

ابتدا دکتر قـوام شهیدی رئیس هیأت مدیره و مـدیـر عامل شرکت سهامی نمایشگاهها بـا تبیین سیاستهای دولت نهم در امر نمایشگاهها اظهار داشت: مطابق اساسنامه شرکت که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده، وظیفه اصلی شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران برگزاری نمایشگاههای داخلی و بین المللی جهت توسعه صادرات غیر نفتی کشور می باشد.

وی در بیان سیاست جدید اداره شرکت سهامی نمایشگاهها اظهار داشت: ایجاد امنیت لازم برای برگزاری نمایشگاهها و ایمن سازی سالنها جهت حفظ جان افراد، مهمترین اولویت این شرکت بوده و تلاش دارد با تأمین منابع درآمدی نسبت به استاندارد سازی سالنها اقدام نماید.

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاهها در خصوص تعدیل قیمتها افزود: تعدیل قیمتها به گونه ای بوده است که غالباً نرخهای پرداختی توسط غرفه داران در نمایشگاههای قبلی به عنوان نرخهای پایه در نظر گرفته شده است تا غرفه داران حتی الامکان مبلغ بیشتری از گذشته پرداخت نکنند و بنابراین تعدیل قیمتها بیشتر در راستای سیاست شفاف سازی و عادلانه نمودن سود مجریان انجام گرفته است.

دکتر قـوام شهیدی در ادامه اظهارات خود عنـوان کرد، شرکت سهامی نمایشگاهها قصد ندارد که خود تنها برگزار کننده نمایشگاه ها باشد، بلکه قصد دارد آن را در چهار چوب سیاست واگذاری امـور تصدی به بخش خصوصی با استفاده از متخصصین و مجریان حرفه ای و واقعی که می توانند نمایشگاه را اداره کنند، واگذار نماید. وی به اظهارات نقل شده از سوی برخی رسانه ها و یا میز گرد خبری الکامپ اشاره کرده و افزود: منظور از بیان واگذاری به مجریان واقعی بدون رانت و ویژه خواری صرفاً اعلام یک سیاست کلی و عام بوده و نمایشگاه خاصی مد نظر نبوده است. مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاهها خواستار همکاری سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در برگزاری هر چه شکوهمندتر الکامپ دوازدهم گردید.

پس از اظهارات دکتر قوام شهیدی، مهندس سعیدی (رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور) با بیان سوابق نمایشگاههای قبلی که منجر به مسائلی تاسف انگیز گردید، اظهار داشت که با توجه به رفع اتهامات توسط مراجع ذیربط قضائی، دیگر موردی برای تکرار آن مسائل توسط مسئو لین و افراد وجود ندارد. به گفته وی انجمن شرکتهای انفورماتیک مجری نمایشگاه الکامپ دهم، یک نهاد غیر انتفاعی و غیر دولتی است که کلیه اقدامات مالی آن توسط حسابرس قانونی، حسابرسی و در مجمعی با حضور اعضای آن بررسی می شود، به گونه ای که حسابهای مربوط به نمایشگاه دهم در تراز سال 1383 درج و به صورت کتابچه ای با تیراز 2000 جلد منتشر و در مجمع سال 1384 نیز با حضور بیش از 450 شرکت عضو به تصویب و تایید آنها که از قضا خود از شرکت کنندگان در نمایشگاه الکامپ دهم بوده اند، رسیده است.

دکتر قـوام شهیدی در خصوص نگرش وزیر محتـرم بـازرگـانی و سیاستهای وزارت متبوع اظهار داشت کـه جنـاب آقـای دکتر میرکاظمی وزیر محترم بازرگانی به صورت موردی در خصوص نمایشگاه خاصی اظهار نظر نکرده اند بلکه دیدگاه کلی ایشان این است که برگزاری نمایشگاهها باید هدفمند و شفاف صورت گیرد، که این از برنامه های کاری مدیریت فعلی از روز اول نیز بوده است. وی افزود ما باید خداوند متعال را شاکر باشیم که در رأس وزارت بازرگانی شخصی قـرار گرفته که فردی مدیر و مدبر، عالم و متخصص، تحول گرا، ریزبین و در عین حال وارسته و متقی می باشد و اعتقاد جدی به کار کارشناسی و مشاوره دارند و مسائل را به طور جدی پی گیری نموده و شخصیت والا و کاریزماتیک ایشان باعث شده که افرادی که با ایشان کار می کنند در پیشبرد امور و حتی در سختی ها و در مواقعی که به ظاهر دیگر امکان پیشروی نیست از هیچ تلاش و کوششی دریغ ننمایند و به عنوان مدیر فعلی نمایشگاه که بیش از یک دهه افتخار همکاری با ایشان را دارم، این مسائل شفاف و کاملاً جا افتاده است و می توان این قول را داد، کمک های نرم افزاری و سخت افزاری جهت تسهیل امور در راستای جهش صادراتی که در حیطه اختیارات وزارت بازرگانی باشد به نحو شایسته از سوی این وزارت حمایت و برای تحقق آن اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

مهندس سعیدی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: معمولاً نمایشگاههای بین المللی برای توسعه تجارت و ارائه موفقیتهای کلیه دست اندرکاران آن صنف برگزار شده و صاحبان صنعت از داخل و خارج کشور دست آوردهای خود را در آن ارائه می کنند، اختصاص یک نمایشگاه آن هم در وسعت الکامپ بـه شرکتهای فقط صادر کننده کـار معقولی به نظر نمی رسد، مضافاً به اینکه معمولاً نمایشگاههای صادراتی در کشور مقصد برگزار می شوند نه کشورهای مبدأ.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، نمایشگاه الکامپ را پیشانی فناوری اطلاعات کشور دانسته و اظهار داشت که به هیچ عنوان رضایت نداریم که نمایشگاهی ضعیف برگزار شود و به همین خاطر بوده است که از الکامپ هشتم تلاش کرده ایم که نمایشگاه به استانداردهای جهانی نزدیک شود و همه دست اندرکاران این حرفه ، خود از نزدیک ارتقاء سطح الکامپ را شاهد باشند.

سعیدی با اشاره به وضعیت الکامپ دوازدهم اشاره داشت: البته امیدواریم که الکامپ دوازدهم در سطح متفاوت از الکامپ یازدهم برگزار شود. وی موفقیت الکامپ دهم را مرهون همراهی و همدلی دولت با بخش خصوصی دانست. رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با اشاره به تاریخ برگزاری نمایشگاه افزود: تغییر تـاریخ و متغیر بـودن زمان برگزاری نمایشگـاه نمی تواند آن را در سطح یک نمایشگـاه بین المللی مطرح نماید. زمان مناسب نمایشگاه باید با توجه به تقویم های جهانی و وضعیت آب و هوائی و سایر شرایط تعیین شود.

دکتر قوام شهیدی نیز در همین رابطه اظهار داشت: ما هم در تلاش هستیم که تقویم ثابتی را برای نمایشگاه الکامپ و دیگر نمایشگاهها با هماهنگی و نظر خواهی از متولیان و دست اندکاران هر صنف تعیین و ارائه نمائیم.

سعیدی در فراز پایانی سخنان خود اظهار امیدواری نمود که الکامپ دوازدهم که توسط شرکت نمایشگاهها برگزار می شود شکوهمند و متفاوت از سایر نمایشگاهها باشد و بیان داشتند که مطمئناً حضور اهل حرفه و متخصص در برگزاری نمایشگاهها و برنامه ریزی دراز مدت در اداره آن می تواند آن را در سطح یک نمایشگـاه جهانی مطرح نمایـد. ایشان همچنین اشـاره نمودند کـه حسب قـانـون و آیین نامه ها، تنها مرجع صلاحیت دار رسیدگی کننده به امور مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات، سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور می باشد.

در پایان حاضرین توافق نمودند که علاوه بر همکاری برای برگزاری نمایشگاه دوازدهم و سمینارهای جانبی، نسبت به برنامه ریزی لازم برای برگزاری نمایشگاه الکامپ سیزدهم در نشستهای مشترک کارشناسی اقدام نمایند.

  • ۸۵/۰۳/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">