ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تولید گوشی های مادیران متوقف شد

| چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۸۶، ۰۴:۳۷ ب.ظ | ۱ نظر

شرکت مادیران تولید گوشی های تلفن همراه خود را به دلیل آنچه که افزایش تعرفه واردات قطعات از 30 درصد به 54 درصد خوانده ،متوقف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تلفن همراه (موبنا) یک منبع آگاه نزدیک به شرکت مادیران گفت : با وجود اعمال تعرفه 54 درصدی بر روی قطعات ، تولید این محصول برای شرکت مادیران توجیه اقتصادی ندارد و بر همین اساس هم ناچار به توقف تولید گوشی تلفن همراه شده است.

به گفته این منبع :تعرفه واردات قطعات پیش از این 30 در صد بود ،اما مشخص نیست که با استناد به کدام قانون به 54 در صد افزایش یافته است .

در این رابطه یکی از اعضای انجمن تولید کنندگان گوشی همراه که خواست نامش فاش نشود به خبر نگار موبنا گفت: دولت پیش از این با افزایش ناگهانی تعرفه تلفن همراه از 4 به 60 درصد ،بدون آن که حتی مقدمات تولید گوشی همراه داخلی فراهم شده باشد آن را اقدامی جهت حمایت از تولید گوشی تلفن همراه در داخل کشور اعلام کرد ، کاری که به نفع قاچاقچیان تمام شده .

یاد آوری می شود که شرکت مادیران به رغم نداشتن قرارداد با وزارت صنایع اولین خط تولید تلفن همراه را در داخل کشور راه اندازی کرده بود .

  • ۸۶/۰۶/۱۴

نظرات  (۱)

چه بهتر . خوب شد. به این می گن چوب دوسر طلا اول به بهانه تولید داخلی تعرفه واردات و زیاد می کنن بعد هم که تعرفه قطقه های مورد نیاز مونتاژکاران عزیز و گرون می کنن و اونا به ... می رن. خوبه بیچاره مردم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">