ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توکن ریال پست بانک رونمایی شد

| جمعه, ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۵:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

توکن ریال با نماد «IRRP» پست بانک ایران امروز در یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۲) در پارک فناوری پردیس رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، توکن ریال پست بانک و سه تفاهم نامه میان پست بانک با صندوق توسعه فناوری‌های نوین، شرکت‌های دانش بنیان و فناور روز پنجشنبه با حضور محمدامین آقامیری معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و اکبر قنبرپور مشاور وزیر و رییس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پیام در سومین روز از یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۲) رونمایی و امضا شد.

توکن ریال با نماد IRRM، ابزاری است که در چارچوب مقررات اعلام‌شده بانک مرکزی با عنوان «ضوابط فعالیت مؤسسه‌های اعتباری و راهبران کیف الکترونیک پول در نظام پرداخت کشور»، سعی در برطرف کردن این مشکل دارد. توکن ریالی با نماد IRRP ابزاری است که سعی در مدیریت خریدهای خرد دارد، هر کاربر با خرید مقداری از این توکن می‌تواند تراکنش‌های روزمره و خرد خود را انجام دهد و از فروشگاه‌های متصل به شبکه، خرید حضوری و اینترنتی داشته باشند.

از سه تفاهم‌نامه امضا شده،‌ بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین پست بانک و صندوق توسعه ملی منعقد شد، شرایط اعطای تسهیلات به صندوق، شرکت‌های تابعه، پرسنل و شرکت‌های دانش بنیان و فناور از محل منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی پست بانک و صدور ضمانت نامه تعهد پرداخت توسط صندوق به نفع بانک، با هدف پوشش ریسک تسهیلات اعتباری فراهم می‌شود.

همچنین برای تأمین مالی طرح‌ها و پروژه‌های صندوق و شرکت‌های تابعه، طرح‌های بخش خصوصی بر اساس میانگین شرکت‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و تولیدی با پذیرش ضمانت نامه تعهد پرداخت صندوق توسعه فناوری‌های نوین، پست بانک وزارت ارتباطات متعهد شد بر اساس سیاست‌ها و ضوابط اعتباری خود از منابع صندوق توسعه ملی تسهیلات پرداخت کند.

افتتاح انواع حساب برای شرکت‌های معرفی شده و ارائه خدمات مالی و بانکی، تسهیل در مبادلات ارزی و صدور انواع ضمانت نامه برای شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های فناوری و شرکت‌های تولیدی با ضمانت نامه صادره این صندوق، از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

در تفاهم نامه دیگر بین پست بانک و یک شرکت سرمایه‌ای، همکاری متقابل برای اعطای تسهیلات به صورت آنلاین به مشتریان ثبت نام شده از طریق پرتال این شرکت امضا شد، پست بانک متعهد شد به مدت یکسال در فاز اول، اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال به صورت پایلوت برای اعطای تسهیلات در نظر بگیرد که براساس درخواست شرکت و بررسی‌های بانک قابل تمدید است. بر اساس این قرارداد، این تسهیلات در قالب تسهیلات مرابحه و حداکثر ۳۰۰ میلیون ریال با دوره بازپرداخت ۱۲ و ۲۴ ماه پرداخت می‌شود.

در قرارداد دیگری نیز تفاهم همکاری میان پست بانک و یک شرکت دانش بنیان در حوزه راهکارهای هوشمند با هدف ارائه سرویس‌های بانکی به فین تک ها، استارتاپ ها، شرکت‌های دانش بنیان و انواع پلتفرم‌ها از طریق بانکداری باز، به امضا رسید.

همچنین در این مراسم از دو کتاب استراتژی بانکداری دیجیتال و اقدامات و برنامه‌های یکی از مراکز زیرمجموعه وزارت ارتباطات در راستای سند تحول دولت مردمی رونمایی شد.

  • ۰۱/۰۲/۲۳

پست بانک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">