ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توئیتر مدعی پاک کردن حساب‌های تروریستی شد

| شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۱:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

توئیتر از تعلیق 166153 حساب کاربری در این شبکه اجتماعی خبر داده و علت این کار را حمایت حساب های یادشده از تروریسم عنوان کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آسین ایج، توئیتر به علت تبدیل شدن به پلاتفورمی برای ترویج اندیشه های تندروانه و تروریستی به شدت از سوی دولت های جهان و نهادهای رگولاتوری کشورهای مختلف مورد انتقاد قرار گرفته است.

در واکنش به این انتقادهای گسترده، توئیتر اعلام کرده که بیش از 166 هزار حساب کاربری را در نیمه دوم سال 2018 حذف کرده است.چندی قبل فیس بوک نیز دست به اقدام مشابهی زده بود.

توئیتر برای شناسایی حساب های حامی تروریسم از ابزار متنوعی استفاده می کند و مدعی است این ابزار از دقت 91 درصدی برخوردار است. پاک کردن 166 هزار حساب یادشده در بازه زمانی بین جولای تا دسامبر سال گذشته میلادی رخ داده که نسبت به 205156 حساب کاربری پاک شده در شش ماهه اول سال 2018 حدود 19 درصد کاهش نشان می دهد.

 

حذف 166 هزار حساب توییتری به بهانه انتشار مضامین تروریستی

تهران- ایرنا- منابع خبری اعلام کردند، توییتر در نیمه دوم سال 2018 میلادی 166 هزار و 153 حساب کاربری را به بهانه انتشار مضامین تروریستی تعلیق کرده است.

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا به نقل از رویترز، توییتر که این آمار و ارقام را در جدیدترین گزارش شفافیت خود منتشر کرده، مدعی است که برای شناسایی این حساب های کاربری از ابزارهای فنی با دقت بالا بهره گرفته است.
سابقه توییتر اما صحت این ادعا را زیر سوال می برد. این پلتفرم اجتماعی که شعار آزادی بیان و حمایت از حریم خصوصی سر می دهد، بارها حساب کاربرانی را به صرف مخالفت با مواضع و سیاست های آمریکایی تعلیق کرده است. این شرکت آمریکایی در جدیدترین مورد به هنگام برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا، چندین حساب متعلق به شهروندان ایرانی، روس و ونزوئلایی را با ادعای فعالیت مخرب، مسدود کرد.
نظر به این سیاست ریاکارانه، بعید نیست که نیمی از این حساب ها به بهانه حمایت از تروریسم تعلیق شده باشند، هرچند که تنها جرم کاربران آن ها دفاع از حق و حقیقت و مخالفت با سیاست های آمریکایی بوده باشد.
همان طور که بارها اثبات شده است، تعریف آمریکا از تروریسم با تعریف سایر کشورهای جهان از این آسیب تفاوت دارد.

  • ۹۸/۰۲/۲۱

توییتر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">