ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تیک تاک در پتناگون ممنوع می‌شود

| يكشنبه, ۱۴ خرداد ۱۴۰۲، ۰۵:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

وزارت دفاع آمریکا قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن حضور یا استفاده از شبکه اجتماعی تیک تاک در دستگاه‌هایی که به سیستم‌های دولتی متصل هستند، حتی آن‌هایی که متعلق به پیمانکاران خارجی هستند، ممنوع می شود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از  دیفنس اسکوپ، سال‌هاست که پنتاگون به صراحت از کارکنان خود خواسته است تا از دانلود و استفاده تیک تاک در دستگاه‌های دولتی و شخصی، خودداری کنند. مسئولان فدرال بار‌ها نگرانی‌های خود را درباره امنیت سایبری و تهدیدات جاسوسی مطرح کرده‌اند.

کنگره آمریکا هم هشدار داده که داده‌های موجود کاربران در شبکه‌های اجتماعی ، می‌تواند با دولت چین به اشتراک گذاشته شود و در نهایت به نوعی از آن ها استفاده شود که امنیت ملی آمریکا را تهدید کند.
پس از تصویب قوانین "نه به تیک تاک" در دستگاه‌های دولتی در اواخر سال گذشته، دولت بایدن دستورالعمل‌هایی را برای آژانس‌های فدرال صادر کرد.بر این اساس، آن‌ها موظف شدند، از اینکه تیک تاک دیگر در دستگاه های  فدرال در ۳۰ روز آینده قابل دسترسی نیست، اطمینان حاصل کنند.
این ممنوعیت صرف نظر از اینکه دستگاه متعلق به دولت، پیمانکار یا کارکنان پیمانکار باشد برای دستگاه‌ها اعمال می‌شود. مقامات خلاصه‌ای از قانون جدید را در روزنامه فدرال رجیستر نوشتند.
این قانون موقت، مقررات فدرال اکتساب (FAR) را برای اجرای ممنوعیت داشتن یا استفاده از سرویس شبکه اجتماعی تیک تاک یا هر برنامه یا سرویس جانشینی که توسط شرکت بایت دنس یا نهاد متعلق به بایت دنس ارائه شده است، بازبینی می‌کند. این قانون به پیمانکاران دستور می‌دهد تا سیاست‌های فناوری داخلی محل کار خود را برای اعمال الزامات جدید به‌روزرسانی کنند.
مقامات نوشتند: «ممنوعیت داشتن یا استفاده از یک برنامه تحت پوشش در فناوری اطلاعات، از جمله تجهیزات خاصی که توسط پیمانکاران فدرال استفاده می‌شود، یک اقدام امنیت ملی برای محافظت از اطلاعات دولتی و سیستم‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
سخنگویان وزارت دفاع آمریکا به سؤالات دیفنس اسکوپ در مورد سابقه استفاده از تیک تاک به صورت نظامی، نحوه اطمینان از رعایت این قانون و سایر موضوعات پاسخی ندادند.

  • ۰۲/۰۳/۱۴

تیک تاک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">