ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

براساس گزارش منتشر شده از سازمان ملل، در سال ۲۰۱۹ میلادی نزدیک به 53 میلیون تن زباله الکترونیکی در سراسر جهان تولید شده است.

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، براساس گزارش منتشر شده از سازمان ملل، در سال ۲۰۱۹ میلادی،۵۲.۷ میلیون تن زباله الکترونیکی در سراسر جهان تولید شده است.

کارشناسان باور دارند میزان ضایعات الکترونیکی جهانی برای ثبت بسیار بالا و میزان بازیافت آنها پایین است.

باتوجه به گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، جهان در سال گذشته بیشترین میزان از زباله اکلترونیکی را تولید کرده که بیشتر از وزن تمام بزرگسالان حاضر در اروپا است.

کشورهای آسیایی بیشترین حجم پسماندهای الکترونیکی با وزن حدود ۲۴.۹ تن را تولید کرده‌اند؛ به دنبال آن آمریکا با حدود تولید ۱۳.۱ تن زباله قرار دارد.

اما سرانه تولید پسماندهای الکترونیکی الگوی مصرف جهانی تجهیزات الکتریکی را به طرز چشمگیری تغییر داده است.

حجم جهانی پسماندهای الکترونیکی در پنج سال گذشته ۲۱ درصد افزایش یافته است. با چنین سرعتی تا سال ۲۰۳۰، جهان بیش از ۷۴ تن زباله الکترونیکی تولید می‌کند. 

نتایج بررسی‌های متعدد نشان داده است، زباله‌های الکترونیکی برای محیط زیست و سلامتی یک تهدید است؛ این زباله‌ها حاوی مواد افزودنی سمی و مواد خطرناکی مانند جیوه هستند که به مغز انسان آسیب می‌رساند.

در حالی که بسیاری از کشورها سیاست‌های ملی برای جمع آوری علمی و بازیافت زباله‌های الکترونیکی را افزایش داده‌اند، اجرای این سیاست در بسیاری از کشورها ضعیف است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">