ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در اوهایو از متا (شرکت مادر فیس بوک) شکایتی ثبت شده، زیرا این پلتفرم درباره تاثیر محصولاتش بر کودکان مردم را گمراه کرده است. به همین دلیل این شکایت خواستار ۱۰۰ میلیارد دلار غرامت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، این شکایت در ۱۲ نوامبر سال جاری از سوی سیستم بازنشستگی کارکنان دولتی اوهایو (OPERS) ثبت شده و خواهان غرامتی ۱۰۰ میلیارد دلاری است.

در اسناد موجود اشاره شده بین ۲۹ آوریل و ۲۱ اکتبر سال جاری فیس بوک و مدیران ارشد آن با گمراه کردن مردم و فریب دادن سهامداران درباره تاثیرهای منفی محصولات شرکت بر کودکان، قوانین امنیتی فدرال را نقض کرده اند.

در بیانیه دیو یوست دادستان کل ایالت اوهایو آمده است: فیس بوک ادعا می کند از کودکان ما محافظت می کند و ترول های مجازی را از بین می برد اما در واقعیت این شرکت با ایجاد ناراحتی و فریب درآمدزایی می کند.

او در ادامه توضیح داده بود پس از مجموعه مقالات وال استریت ژورنال درباره فیس بوک، حقیقت آشکار شد. طبق اسنادی که فرانسیس هوگن افشاگر فیس بوک در اختیار وال استریت ژورنال قرار داده بود، تحقیقات داخلی فیس بوک نشان داده بود اینستاگرام احتمالاً برای سلامت ذهنی نوجوانان به خصوص دختران خطرناک است.

پس از انتشار گزارش، ارزش سهام فیس بوک کاهش یافت و در نتیجه سیستم بازنشستگی کارمندان دولتی اوهایو و دیگر سرمایه گذاران بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ضرر کنند.

طبق شکایت ثبت شده این سیستم دارایی هایی به ارزش تقریبی ۱۲۵ میلیارد دلار را از جانب ۱.۱ میلیون اعضای فعال، بازنشستگان و غیره مدیریت می کند.

جو اوزبورن سخنگوی متا در بیانیه ای ایمیلی به ورج اعلام کرده شکایت مذکور مجاز نیست و این شرکت از خود دفاع می کند.

به گفته یوست شکایت علاوه بر درخواست غرامت ۱۰۰ میلیارد دلاری، خواهان تغییراتی است تا مردم را درباره عملکردهای داخلی خود گمراه نکند.

  • ۰۰/۰۸/۲۶

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">