ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ثبت گوشی‌مسافری فقط برای مسافران

| جمعه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۷، ۰۵:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

از آخر هفته گذشته سایت ثبت گوشی مسافری فقط برای مسافران حقیقی که ورود و خروج برای آنها ثبت شده باز است و روی سایر گوشی‌هایی که به اسم مسافری وارد شده‌اند،‌ بسته شده است.

به گزارش فارس، از آخر هفته گذشته سایت ثبت گوشی‌ مسافری با محدودیت‌هایی مواجه شده است.

به این ترتیب درحالی‌که تمامی گوشی‌های غیررسمی واردشده به کشور در قالب کالای مسافری امکان ثبت در این سامانه را داشتند، پس از اعمال محدودیت تنها گوشی‌هایی که به واقع در سفر بوده‌اند و مسافر آنها طبق اطلاعات گذرنامه ورود و خروج ثبت کرده است، قابل ثبت در این سامانه هستند.

فارس اخیرا با اعلام این خبر از قول مهدی محبی رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی از اینکه این سایت در آستانه شب عید بار دیگر روی دیگر گوشی‌ها نیز باز می‌شود یا خیر، اظهار بی‌اطلاعی کرده بود.

درحالی‌که این پرسش مهم بین فعالان بازار موبایل مطرح بود و ابهاماتی را درباره سرنوشت گوشی‌های به ظاهر مسافری ایجاد و امیدی در برخی دارندگان گوشی غیرمجاز برای قانونی کردن آنها وجود داشت، کمیته اجرای طرح ریجستری اطلاعیه‌ای درباره ثبت گوشی مسافری را بازخوانی کرد.

براساس این اطلاعیه تصریح شده که با توجه به تغییرات ایجادشده در تارنمای ثبت دستگاه مسافری در گمرک جمهوری اسلامی ایران به اطلاع می‌رسد؛ طبق گذشته همچنان هر دستگاهی که در گمرک ثبت شده و اطلاعات آن توسط گمرک برای همتا ارسال شود، بدون هیچ مشکل و تاخیری در همتا ثبت شده و کد فعال‌سازی می‌گیرد.

بر این اساس کمیته اجرای ریجستری به طور رسمی و عملی اتصال سامانه گمرک به ناجا را برای احراز هویت مسافران واقعی اعلام کرد.

 

واردات گوشی همراه مسافری منوط به داشتن بلیط سفر شد

رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی گفت: واردات مسافری گوشی تلفن همراه منوط به داشتن بلیط برگشت سفر شد.

به گزارش  صدا و سیما، مهدی محبی افزود: از دیروز، چهارشنبه ۸ اسفند سایت همتا برای دریافت کارت ملی خریداران گوشی تلفن همراه و پرداخت عوارض گمرکی گوشی برای ریجستر آن به نوعی محدود شد و تنها کسانی که کثیرالسفر هستند با داشتن مدارک مسافرت خارجی خود می‌توانند اقدام به ریجستر تعداد محدودی گوشی همراه نمایند.

وی گفت: البته این طرح پیش از این باید اجرا می‌شد و جزء قانون است، اما شاید بهتر بود مثل طرح ریجستری قبل از اجرا مدت زمانی به فروشندگان و واردکنندگانی که گوشی‌های خود را در بازار پخش کرده بودند فرصت داده می‌شد تا با اجرای ناگهانی این قانون دچار ضرر و زیان نشوند.

محبی افزود: در حال حاضر تعداد بسیار زیادی گوشی تلفن همراه در فروشگاه‌ها انبار شده است، همچنین بسیاری از خریداران گوشی هم ممکن است در لحظه خرید، تلفن خود را ریجستر نکرده باشند که اکنون با اجرای این طرح امکان ریجسترکردن گوشی‌ها حتی در صورتی که خریداری شده باشد و مبلغ آن توسط مشتری پرداخت شده باشد هم وجود ندارد.

رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی گفت: البته از اجرای قانون نمیتوان سرباز زد، اما بعد از اجرای طرح ریجستری مدتی شرکت‌های اصلی واردکننده گوشی اقدام به واردات موردنیاز کشور کردند که به دلایلی شاید توانایی پوشش کل بازار را نداشتند و همین واردات مسافری بود که در این مدت بازار را متعادل نگه داشت.

وی افزود: باید تاکید کرد که اجرای این گونه طرح‌ها اگر با اطلاع رسانی قبلی و تعیین زمان بندی باشد مشکلی برای خریداران و فروشندگان ایجاد نمی‌کند، اما در حال حاضر با توجه به اینکه به بازار شب عید نزدیک می‌شویم اجرای این طرح ممکن است هم باعث ضرر و زیان مالی برای فروشندگان و خریداران شود و هم در روزهای پایان سال قیمت گوشی تلفن همراه را افزایش دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">