ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جاسوسی طولانی مدت آمازون از رانندگانش

| شنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۰۲:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

پس از مدت‌ها افشا شده که یکی از نرم افزارهای آمازون با استفاده از هوش مصنوعی و با استفاده از دوربین‌های ون‌های این شرکت از رانندگان جاسوسی می‌کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، آمازون از سال‌ها قبل از اپلیکیشنی به نام منتور برای بررسی لحظه به لحظه انتقال و تحویل بسته‌ها و محموله‌ها به گیرندگان استفاده می‌کرد. اگر چه ادعا می‌شد هدف از این نرم افزار حفظ امنیت و افزایش بهره‌وری رانندگان است، اما در عمل این اپلیکیشن برای جاسوسی از رانندگان در لحظه به لحظه رانندگی استفاده می‌شد.

رانندگان آمازون موظف بودند در ابتدای آغاز شیفت کاری خود وارد محیط اپلیکیشن منتور شوند و در صورتی که در حین رانندگی اقداماتی مانند افزایش ناگهانی سرعت، ترمز ناگهانی، استفاده غیردقیق از کمربند ایمنی، بیکار گشتن و غیره را انجام می‌دادند، تمامی این رفتارها در نرم افزار منتور ثبت می‌شد و داده‌های مذکور در بازه‌های زمانی هفت روزه در اختیار شرکت آمازون قرار گرفته و بر این اساس شرکت یادشده به هر یک از رانندگان خود امتیاز می‌داد.

نمره کامل اختصاص یافته به هر راننده توسط اپلیکیشن منتور ۸۰۰ امتیاز بود و در صورتی که راننده‌ای به علت تخلفاتش نمره‌ای کمتر از ۴۹۹ امتیاز دریافت می‌کرد به صورت موقت تعلیق می‌شد.

برنامه منتور بسیار سختگیرانه عمل کرده و مشکلات زیادی را برای رانندگان ایجاد می‌کرد. به عنوان مثال، این برنامه در صورت زنگ خوردن گوشی کاربران و حتی در صورت پاسخ ندادن رانندگان به تماس‌ها برای آنها نمره منفی ثبت می‌کرد. علت آن بود که این برنامه قادر به متمایز کردن پاسخ‌ها از عدم پاسخ‌ها نبود. بررسی‌ها نشان می‌دهد اپلیکیشن یادشده برای جاسوسی دائمی از بیش از ۱۳۰۰ راننده مورد استفاده قرار گرفته است.

  • ۹۹/۱۱/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">