ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جریمه بی‌سابقه اروپا برای فیس بوک

| جمعه, ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۶:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت متا پلتفرمز به دلیل عدم پیروی از هشدار دادگاه عالی اتحادیه اروپا درباره انتقال داده های کاربران اروپایی فیس بوک به سرورهای آمریکا با جریمه بی سابقه روبرو است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به گفته منابع آگاه مبلغ جریمه مذکور حتی بالاتر از رکورد ۷۴۶ میلیون یوروی وضع شده برای آمازون است.

متا از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است. از سوی دیگر کمیسیون حفاظت از داده ایرلند(DPC) و کمیسیون اتحادیه اروپا به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخی نداده اند.

رگولاتورهای اروپا به رهبری هلن دیکسون، کمیسر حفاظت از داده ایرلند به دلیل نگرانی درباره دسترسی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به اطلاعات کاربران اروپایی، جلوی یک ابزار قانونی را که فیس بوک با کمک آن داده‌های کاربران اروپایی را منتقل می‌کرد، گرفتند.

آنها در ماه آوریل اعلام کردند DPC یک ماه فرصت دارد تا دستور مسدودسازی جریان داده‌های ترنس آتلانتیک فیس بوک را صادر کند. این ممنوعیت احتمالاً تا اواسط ماه می وضع می‌شود.

دادگاه عالی اتحادیه اروپا در ۲۰۲۰ میلادی اعلام کرد توافق انتقال داده اتحادیه اروپا و آمریکا به دلیل نگرانی‌های نظارتی باطل است.

  • ۰۲/۰۲/۲۹

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">