ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جریمه تخلفات «رایتل» تعیین شد/سند

| سه شنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۵، ۰۵:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

در خصوص نقض تعهدات تعرفه خدمات، از زمان اخطار سازمان تنطیم مقررات، رایتل حداکثر 10 روز کاری فرصت دارد نسبت به ارائه توضیحات اقدام کند و در صورتی که توضیحات مورد قبول نباشد، علاوه بر استرداد مبالغ اضافی به مشترکین، حداکثر تا مبلغ 20 میلیارد ریال جریمه خواهد شد.

بر اساس قانون "اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات" مصوب سال 1392 مجلس، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است بابت فعالیت های ارائه خدمات پستی، مخابراتی، فناوری اطلاعات و صدور مجوز ایجاد شبکه های ارتباطات و فناوری اطلاعات با تصویب هیأت وزیران، مبالغی به عنوان حق الامتیاز و حق السهم دولت و جریمه قانونی جبران عدم انجام تعهدات وصول و به حساب خزانه داری کل کشور واریز کند.
بر اساس این مجوز قانونی، هیئت وزیران در جلسه 11 فروردین خود بنا به پیشنهاد دی ماه سال گذشته وزارتخانه های ارتباطات، اقتصاد و اطلاعات ضمن تعیین حق امتیاز ارتقاء پروانه فعالیت شرکت خدمات ارتباطی رایتل به مبلغ 800 میلیارد ریال، میزان جریمه عدم انجام تعهدات مندرج در پروانه فعالیت این شرکت را تعیین کرد.
بر اساس این مصوبه که در تاریخ 22 فروردین ماه توسط معاون اول رییس جمهور به 3 وزارتخانه ابلاغ و نسخه ای از آن به دست ما رسیده، مواردی چون نقض تعهدات اجرا و توسعه (پوشش)، نقض تعهدات کیفیت خدمات، نقض تعهدات تعرفه ارائه خدمات و نقض تعهدات نظارت به عنوان مهمترین محورهای تخلفات تعیین شده است.


به گزارش صبحانه، به عنوان مثال، در خصوص نقض تعهدات تعرفه خدمات، از زمان اخطار سازمان تنطیم مقررات، رایتل حداکثر 10 روز کاری فرصت دارد نسبت به ارائه توضیحات اقدام کند و در صورتی که توضیحات مورد قبول نباشد، علاوه بر استرداد مبالغ اضافی به مشترکین، حداکثر تا مبلغ 20 میلیارد ریال جریمه خواهد شد.
بر اساس بخش دیگری از این مصوبه دولت، سقف مجموعه جریمه های مشخص شده در ردیف های 2 تا 6 این جدول، مبلغ 100 میلیارد ریال خواهد بود و علاوه بر جریمه های فوق، سازمان تنطیم مقررات می تواند از ظرفیت های دیگر همچون موافقت با پروانه نیز همچنان استفاده کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">