ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جریمه ۸۸۷ میلیون دلاری آمازون در اروپا

| شنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۰، ۰۳:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

کمیسیون ملی حفاظت از داده‌های لوکزامبورگ، جریمه بی سابقه ۸۸۷ میلیون دلاری را برای شرکت آمریکایی آمازون به علت استفاده از داده‌های کاربران برای ارسال آگهی‌های هدفمند در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تک کرانچ، این حکم روز جمعه به شرکت آمازون ابلاغ شده و این شرکت ضمن اظهار تأسف از این موضوع حکم یادشده را بی اساس توصیف کرده و افزوده که به دنبال دفاع قدرتمندانه از خود در ارتباط با این موضوع است.

بر اساس قوانین اتحادیه اروپا هیچ شرکت فناوری حق ندارد بدون اطلاع و جلب رضایت کاربر از داده‌های وی به هر نحوی استفاده کند. سخنگوی آمازون در این مورد گفته است: حفظ اعتماد و امنیت اطلاعات مشتریان آمازون از جمله اولویت‌های اصلی ماست و هیچ مورد نفوذ برای استفاده از داده‌ها رخ نداده و هرگز داده‌های کاربران در اختیار اشخاص ثالث قرار نگرفته است. لذا ما با این حکم مخالف هستیم و تقاضای فرجام خواهی می‌کنیم.

صدور این حکم نتیجه شکایت یک گروه مدافع حریم خصوصی در فرانسه علیه آمازون موسوم به La Quadrature du Net است. این گروه خود را مدافع منافع هزاران اروپایی می‌داند تا تضمین شود که داده‌های افراد توسط شرکت‌های فناوری بزرگ برای تأثیرگذاری بر رفتار آنها با اهداف سیاسی و تجاری مورد سوءاستفاده قرار نمی‌گیرد.

این شکایت از سوی ده هزار نفر علیه اپل، فیس‌بوک، لینکداین و گوگل نیز مطرح شده و لذا ممکن است جریمه‌های سنگینی علیه این شرکت‌های آمریکایی در نظر گرفته شود.

  • ۰۰/۰۵/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">