ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جزییات نمایشگاه مجازی بهاره اعلام شد

| چهارشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۰۴:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: با توجه به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و لغو برگزاری نمایشگاه بهاره مقرر شد تا برای جبران بخشی از خسارت صنوف جشنواره بهاره مجازی جایگزین نمایشگاه بهاره شود.

علی رهبری در گفت‌وگو با فارس، در مورد نحوه برگزاری جشنواره بهاره مجازی، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لغو برگزاری نمایشگاه بهاره در سراسر کشور ، براساس مطالعات انجام شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرر شد تا «جشنواره بهاره مجازی» جایگزین نمایشگاه‌های بهاره شود. 

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت بیان داشت: اصناف برای عرضه کالاهای خود  در نمایشگاه‌های بهاره اقداماتی را انجام داده بودند که با توجه به لغو برگزاری نمایشگاه‌های بهاره مقادیری زیادی از کالاهای خریداری شده به قصد عرضه در نمایشگاه‌های بهاره اکنون در  انبارهای آن‌ها دپو شده است که مشکلات مالی و اقتصادی بسیاری را برای آنها فراهم آورده است،  ضمن اینکه کسب و کار اغلب صنوف در شرایط فعلی با رکود مواجه است.  

وی با بیان اینکه با برگزاری جشنواره مجازی بهاره بخشی از مشکلات صنوف حل خواهد شد، گفت: طبق اقدامات انجام شده و رایزنی با 100 فروشگاه اینترنتی مقرر شد تا این فروشگاه‌های اینترنتی که اکنون در فضای مجازی به صورت قانونی و با مجوزهای قانونی در حال فعالیت هستند، فضایی را برای عرضه کالاهای مختلف صنوف فراهم آوردند. 

رهبری اظهار داشت: اصناف مختلف که تمایل به عرضه کالاهای خود از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای را داشته باشند، می‌توانند این آمادگی را به فروشگاه‌های زنجیره‌ای مورد نظر خود اعلام کنند و مقرر شده تا در اسرع وقت فروشگاه‌های زنجیره‌ای نسبت به ثبت‌نام صنوف اقدام کنند. 

وی افزود: ضمن اینکه آموزش‌هایی توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بسیج اصناف و بسیج دانشجویی به صنوف داده می‌شود تا نحوه معرفی کالای خود را برای عرضه از طریق این فروشگاه‌های به دست آوردند. 

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت بیان داشت: آموزش نحوه عکس گرفتن از کالاهایی که قرار است برای فروش در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه شود و نحوه تهیه کاتالوگ اجناس از طریق بسیج اصناف و بسیج دانشجویی به اصناف ارائه می‌شود تا مشکلات این بخش هم به کمک این بخش حل شود. 

رهبری اظهار داشت: براساس اعلام فروشگاه‌های زنجیره‌ای که در طرح جشنواره بهاره مجاز شرکت می‌کنند، برخی از این فروشگاه‌ها امکان عرضه کالا را برای صنوف فراهم می‌کنند، برخی علاوه بر این امکان سفارش را هم از مشتری دریافت می‌کنند و برخی دیگر علاوه بر دو امکان مذکور حتی کالا را برای مشتری ارسال می‌کنند. 

وی اظهار داشت: بنابراین بر اساس توافق انجام شده بین صنوف و فروشگاه‌های زنجیره‌ای خدمات مختلفی از سوی فروشگاه‌های زنجیره‌ای قابل ارائه است، بدین صورت که از اول زنجیره عرضه تا رسیدن کالا به دست مصرف کننده به عهده فروشگاه زنجیره‌ای خواهد بود و یا اینکه براساس توافقات انجام شده بخشی از این اقدامات را فروشگاه زنجیره‌ای و بخش دیگر را صنف انجام می‌دهد. 

رهبری افزود: حتی برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای این امکان را فراهم آورده‌اند که پرداخت وجه خرید از طریق وب سایت آنها انجام شود و دیگر نیاز نباشد که به وجه خرید به حساب فروشنده اصلی واریز شود. 

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت بیان داشت: با اقدامات انجام شده جشنواره بهاره مجازی از 23 اسفندماه فعالیت خود را آغاز و تا پایان اسفند ادامه می‌یابد. 

وی اظهار داشت: به زودی آدرس وب سایت مربوطه اعلام خواهد شد و مشتریان با مراجعه به این وب سایت می‌توانند آدرس اینترنتی فروشگاه‌های‌زنجیره‌ای که در این طرح شرکت می‌کنند را به دست آوردند. 

رهبری با بیان اینکه البته ممکن است تعداد این فروشگاه‌های اینترنتی به بیش از 100 مورد افزایش یابد، گفت: دستورالعمل بهداشتی از سوی وزارت بهداشت برای نحوه بسته‌بندی، حمل و باز کردن بسته‌های ارسالی در منزل تهیه شده که این دستورالعمل در وب سایت بارگذاری خواهد شد. 

وی گفت: برای اینکه بسته‌های خریداری شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست مشتریان برسد در وب سایتی که آدرس آن به زودی اطلاع رسانی می‌شود سعی شده تا فروشگاه‌های صنفی به فروشگاه‌های اینترنتی محلی و استانی وصل شود تا از این طریق نقل و انتقال کالا و بسته‌ها بصورت درون شهری انجام شود و از حمل و نقل بین شهری هم کاسته شود. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">