ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جنجال دوباره پگاسوس؛ این بار پلیس اسراییل

| سه شنبه, ۲۸ دی ۱۴۰۰، ۰۶:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

روزنامه کالکلیست اسرائیل از هک گوشی همراه شهروندان اسرائیلی توسط جاسوس افزار صهیونیستی پگاسوس و پلیس این رژیم خبر داد.
به گزارش سایبربان؛ روزنامه اقتصادی کالکلیست اسرائیل مدعی شد پلیس این رژیم سال هاست با استفاده از جاسوس افزار بد نام پگاسوس گوشی های همراه شهروندان اسرائیلی را هک می کند.

طبق گزارشات، یکی از مقامات رسمی و بلند پایه شین بت که به عنوان رئیس پلیس اسرائیل نیز انتخاب شده بود، اولین فردی محسبوب می شد که به صورت گسترده از این جاسوس افزار استفاده می کرد. (پلیس رژیم صهیونیستی اولین بار در سال 2013 استفاده از این سیستم را آغاز کرد) پلیس اسرائیل از آن زمان به بعد بدون هیچ نظارتی از سوی سازمان های ناظر لیست اهداف خود شامل رهبران معترض، سیاست مداران و.. را هک کرده است. 

این ها همه در حالی است که مجوز استفاده از این جاسوس افزار برای بازرسی و تحقیقات هنوز از سوی دادگاه صادر نشده است.

جاسوس افزار پگاسوس در سال 2013 توسط رئیس پلیس وقت، یوچانون دنینوف خریداری شد. جانشین وی، رونی آلشچ استفاده از این جاسوس افزار را به صورت قابل توجهی  گسترش داد. پلیس اسرائیل سپس شروع به توسعه واحد سایبری SIGINT خود و استفاده از فارغ التحصیلان واحد 8200 نخبگان اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی در آن کرد. 

در میان اهداف پلیس اسرائیل می توان نام کارمندهای دولتی را نیز مشاهده کرد که متهم به هیچ جرمی نبودند اما به اطلاعات کلیدی دسترسی داشتند که می توانست نقش مهمی را در پیشبرد تحقیقات و بازجویی ها داشته باشد. 

پلیس اسرائیل از دیگر جاسوس افزارها مانند سلبریت نیز استفاده می کند اما تفاوت آن پگاسوس این است که پیش از ورود به گوشی همراه افراد، مجوز دریافت می کند. در مورد پگاسوس این موضوع صدق نمی کند!

 پلیس اسرائیل اما این گزارش را رد کرده است!

  • ۰۰/۱۰/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">