ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جویشگرهای بومی باید ادغام شوند

| يكشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۰۸:۴۵ ق.ظ | ۰ نظر

دبیر کمیته راهبری موتور جستجوهای بومی با تشریح جزئیات دومین فراخوان برای مشارکت در توسعه محصولات و خدمات جویشگر بومی، گفت: در این مرحله، بر اجباری بودن ترکیب و ادغام شرکت‌ها در قالب سکوهای خدمات تاکید شده است.

به گزارش فارس، علیرضا یاری در نشست شورای راهبری جویشگر بومی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، از دومین فراخوان مشارکت در توسعه محصولات و خدمات جویشگر بومی خبر داد و گفت: نخستین فراخوان این موضوع چندی پیش با دریافت79 طرح پیشنهادی برگزار شد و به نتیجه رسید.

دبیر کمیته راهبری موتور جستجوهای بومی با بیان اینکه موضوع فراخوان اول در فراخوان دوم ادامه می‌یابد، افزود: این فراخوان‌ها در پی تصویب طرح جویشگر بومی در وزارت ارتباطات و تصمیم برای حمایت از محصولات و خدمات بومی تحت وب، اعلام شده‌اند.

وی با بیان اینکه هدف از این فراخوان‌ها، مشارکت در توسعه محصولات و خدمات جویشگر بومی به منظور ایجاد فضای رقابتی برای تحقیق و توسعه محصولات مرتبط با جویشگر است، گفت: در فراخوان اول حمایت از طرح‌ها و خدمات خرد و کوچک، مدنظر بود و در فراخوان دوم حمایت برای رسیدن به شرکت‌های بزرگ هدف قرار گرفته است.

یاری تصریح کرد: بر این اساس در این مرحله، بر اجباری بودن ترکیب و ادغام شرکت‌ها در قالب سکوهای خدمات تاکید شده است.

دبیر کمیته راهبری موتور جستجوهای بومی اضافه کرد: مدل مشارکت در توسعه محصولات و خدمات جویشگر بومی شامل تامین زیرساخت، تحقیق و توسعه خدمت، توسعه کسب و کار، توسعه بازار و پشتیبانی خدمت می‌شود که در این مرحله الزام شده که شرکت‌ها حتما پیش‌بینی می‌کنند که چه زمانی از مشارکت و حمایت بی‌نیاز می‌شوند و استقلال مالی پیدا خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: اولویت‌های اصلی فراخوان دوم به زودی اعلام خواهد شد که برای مثال جویشگر صوتی یکی از اولویت‌ها خواهد بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">