ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دولت چین به ادارات دولتی و نهادهای عمومی دستور داده استفاده از رایانه ها و نرم افزارهای رایانه ای خارجی را ظرف مدت سه سال متوقف کنند.
به گزارش فارس به نقل از یاهونیوز، اقدام چین برای حذف رایانه ها و نرم افزارهای خارجی از نهادهای دولتی بخشی از یک تلاش گسترده برای کاهش وابستگی به صنایع خارجی و استفاده از فناوری ها و صنایع داخلی پیشرفته تلقی می‌شود.

بر اساس طرح دولت چین ۳۰ درصد از رایانه ها و نرم افزارهای سازمان های دولتی تا سال آینده میلادی باید تولید داخل باشند و این رقم در سال ۲۰۲۱ به ۵۰ درصد و در سال ۲۰۲۲ به ۱۰۰ درصد می رسد.

رفتارها و اقدامات خصمانه دولت آمریکا بر علیه چین و صنایع و شرکت های فناوری این کشور باعث شده تا مقامات چینی هم به دنبال پایان وابستگی به شرکت های فناوری آمریکایی و محصولات تولیدی آنها باشند. در این زمینه می توان به تلاش های امریکا برای جلوگیری از راه اندازی شبکه های نسل پنجم تلفن همراه در کشورهای مختلف جهان اشاره کرد.

چین اصرار دارد که  بانک ها، صنایع نظامی و نهادهای دولتی و شرکت های خصوصی تحت تملک دولت نباید به هیچ وجه از نرم افزارها و رایانه های خارجی استفاده کنند. این کشور برای کسب موفقیت در این زمینه برای ارتقای صنعت تولید سخت افزار و نیمه های های خود تلاش های فراوانی به عمل آورده است.

  • ۹۸/۰۹/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">