ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: یکی از ویژگی‌های مهم شبکه ملی اطلاعات حفظ داده‌های دستگاه‌های دولتی و حریم شخصی افراد جامعه است که می‌تواند در مواردی مانند حمله هکرها نقش محوری ایفا کند.

امیر ناظمی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه حریم خصوصی در شبکه ملی اطلاعات بهتر کنترل می‌شود، گفت: مهم‌ترین خصوصیت شبکه ملی اطلاعات امکان تبادل داده یا اطلاعات بین دستگاه‌های دولتی بدون دخالت اینترنت است اما متأسفانه یکی از خلاءهایی که در این رابطه وجود دارد نداشتن دانش فنی مدیران کلان کشور است که باید نسبت به آموزش آنها گام‌های خوبی برداشته شود.

وی افزود: در حال حاضر برای جلوگیری از سرقت‌های اطلاعاتی یا داده‌های دولتی و خصوصی باید درگاه امنیتی برای همه نهادها و سازمان‌ها ایجاد شود که بتوان با استفاده از آن در یک فاصله زمانی مشخص امکان تغییر اطلاعات در آن به عدد صفر برسد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات تصریح کرد: امروز یکی از مهم‌ترین مباحث مهم در شبکه ملی اطلاعات ۲ موضوع دانش آی‌تی متداول و دانش دولت الکترونیک است که از اهمیت زیادی نه تنها برای رشد علم و فناوری برخوردار است بلکه برای نهادینه شدن تبادل اطلاعات از طریق شبکه داخلی نقش محوری دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">