ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حق‌الکشف برای یافتن زیربغل مار

| دوشنبه, ۹ دی ۱۳۹۸، ۰۲:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

تا چند سال پیش یکی از راه‌های سرکار گذاشتن ملت و خبرنگارا توسط مسوولان، اعلام وعده‌های سر خرمن بود.
اما الان بعضی مسوولان دارن یه کارایی می‌کنن که ما تازه معنی سرکار گذاشتن رو بازتعریف می‌کنیم و به مرحله «باز دم قبلی‌ها گرم» داریم می‌رسیم.

خوبی وعده سر خرمن که قبلنا می‌دادن این بود که شنونده یا بیننده می‌فهمید که قراره مثلا چه اتفاقی بیفته. مثلا می‌گفتن آزادراه فلان تا سه سال دیگه راه‌اندازی می‌شه. حالا اون طرح‌ مثلا بیست سال هست راه‌اندازی نشده، اما همچنان مزیتش اینه که می‌دونیم قرار بود چی بشه و بابت چی سرکاریم.

اما حالا اوضاع یه جوری شده که اصلا نمی‌دونی بابت چی سرکاری و باید منتظر چی باشی دقیقا.
عرض کنم این روزا بعضی کارا و حرفای مسوولان رو هر چی از ته به سر و از سر به ته که می‌خونی بازم دستگیرت نمی‌شه چیکار کردن یا چیکار می‌خوان بکنن.

خلاصه مثل وضعیت پیدا کردن زیربغل مار شده. که تو هر چی می‌گردی می‌گی خب اول باید دست مار رو پیدا کنم که به زیربغلش برسم که طبعا چون دستی در کار نیست ....

این روزا خیلی از اخبار مثل پیدا کردن زیر بغل ماره. مثلا می‌گن فلان افتتاح طرح باعث جلوگیری از فلان مشکلات شد. بعد هر چی می‌گردی که این طرح چی هست، چه زمانی افتتاح شده، توسط کی ساخته شده، هیچی پیدا نمی‌کنی و فقط باید خوشحال باشی که اون طرحه که اصلا نمی‌دونی چی هست، باعث دفع خیلی مشکلات که اونم نمی‌دونی چی هست، شده.

یا مثلا می‌گن در دیدار با فلان مقام خارجی تفاهم‌نامه‌های متعددی به امضا رسید که ثمرات آن در آینده به زودی اعلام می‌شه. یه عده آدم هم که ظاهرا خبرنگار هستن این به اصطلاح خبرها رو از این ور به اون ور تو شبکه‌های اجتماعی و تلگرام پخش می‌کنن.

بعد یه سری آدم میان سوال می‌کنن خب بابا این تفاهم‌نامه‌ها اصلا چی هست که خروجیش چی باشه؟ اما از ارسال‌کنندگان و تهیه‌کنندگان این اخبار صدا در نمیاد. چون ظاهرا یا خودشونم اصلا نمی‌دونن جریان چیه؟ یا اصلا نفهمیدن چی نوشتن، یا اینکه خودشونم می‌دونن اصل و اساس خبر سرکاریه و فقط مهم اینه که یه عکس گنده با یه تیتر گنده منتشر کنن که مثلا مسوولان دارن کارهای مهمی می‌کنن.

خلاصه به نظرم رسید مثلا تو همین حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات که از این تیپ خبرهای پیدا کردن زیربغل مار زیاد شده، یه مسابقه بذاریم و از همه اهالی این حوزه سوال کنیم اگر کسی چیزی درباره ماهیت و جزییات این اخبار می‌دونه بقیه رو هم در جریان بذاره.

برای جایزه هم می‌شه اسم و عکس یابنده اصل ماجرا رو در نشریات منتشر کرد و به عنوان کاشف خبر ازشون تقدیر کرد و یه حق‌الکشف بهشون دادن.
عزت زیاد
آق فری
(منبع:عصرارتباط)

 

  • ۹۸/۱۰/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">