ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حلول روح نستراداموس در ایران

| شنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۴۵ ق.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - همزمان با پایان دور دوم و نهایی کار دولت‌ها، دولتمردان، حسب شرایط کشور و دنیا و از آن مهمتر، بر اساس آنچه بلد بودند، آموختند یا در توانشان بود، معمولا گزارش عملکرد می‌دهند.


اگرچه اصولا آمارها و عملکردهای مرسوم دولتی مشتری خاصی ندارند، چراکه به قول معروف «آنچه عیان است چه حاجت به بیان است.» وانگهی در این زمان‌ها اصولا هر چه اعلام و منتشر می‌شود همه خبر از بهبود و پیشرفت‌هایی می‌دهد که چشم و گوش مردم از آنها پر شده است.
اما حسب رفتارشناسی مدیران اجرایی در نحوه ارایه گزارش عملکرد، می‌توان ایشان را به دسته‌های زیر تقسیم کرد:
آماری‌ها: یک دسته از مسوولان دولتی، به شکل مرسوم انبوهی از آمار می‌دهند که تو گویی از فرش به عرش رسیده‌ایم و از قضا اگر کسی درک و احساسی از این آمارها ندارد، مشکل از گیرنده است نه فرستنده.
اپوزوسیون‌ها: دسته دیگر مدیرانی هستند که استراتژی آنها در اواخر کارشان، گشودن زبان به نقد و گلایه از وضع موجود است و گاه آنچنان تند می‌گویند که واقعا به شک می‌افتید که شاید در سال‌های قبل، این همزاد او بوده که در مصدر امور بوده است نه خود ایشان.
تئوری‌بازها: برخی دیگر از مسوولان به جای ارایه عملکرد، تصور می‌کنند چند سالی به جای محل کار به مدرسه رفته بودند و در روزهای پایانی کارشان به نگارش انشا و مقاله از مشکلات و تئوری‌پردازی برای نحوه حل آنها سرگرم می‌شوند.
تازه‌واردها: در این میان هستند مدیرانی که در ماه‌های پایانی منصوب شده‌اند و علی‌القاعده حسب آنچه گذشت، انتظار داشتن خروجی از ایشان، ظلم و بی‌انصافی است.
تفاهم‌نامه‌بازها: دسته‌ای دیگر از مدیران هم وجود دارند که در این ایام یا در حال امضای تفاهم‌نامه هستند و یا فراخوان مشارکت برای تدوین بخشنامه و مقررات جدید می‌دهند و مخاطب قاطی می‌کند که چند ماه قبل این انتخابات مجلس بود که برگزار شد یا انتخابات ریاست‌جمهوری؟!
پیشگوها: این دسته اما از همه جالب‌تر هستند. می‌گویند نستراداموس یک فرانسوی بود که در قرن پانزدهم زندگی می‌کرد و در کنار شغل عطاری، پیشگویی‌هایی تا پانصد سال بعد هم به او منسوب شده است. اما ظاهرا روح وی در دسته‌ای از مدیران اجرایی ما هم حلول کرده است. اگر شما هم اظهارات برخی از ایشان را جست‌وجو کنید در حالیکه قریب به 9 ماه تا پایان کار دولت مانده، خبر از به ثمر رسیدن طرح‌هایشان در سال‌ 1404 و حتی 1414 داده‌اند.
البته مواردی که در پی آمد به این معنا نیست که هیچ کاری انجام نشده است. از حق نگذریم آثار برخی خدمات ایشان تا مغز استخوان مردم را سوزانده است و جایی برای هیچ بحث و ابهامی نگذاشته است. (منبع:فناوران)

  • ۹۹/۰۶/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">