ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حمله سایبری؛ استراتژی جدید پنتاگون

| چهارشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۰۳:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

پنتاگون در سند استراتژی نظامی جدیدی که به تازگی منتشر شد و در مورد اهداف چین برای تسلط بر فضای سایبری هشدار داده، متعهد شد از عملیات سایبری تهاجمی برای "ناامید کردن" و ایجاد "اختلال" در قدرت‌های خارجی و جنایتکارانی که منافع ایالات متحده را تهدید می‌کنند، استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، این استراتژی جدید سایبری وزارت دفاع آمریکا که در نتیجه مطالعه جدی جنگ روسیه در اوکراین شکل گرفته، به مساله ظرفیت‌های رو به رشد هک ارتش آمریکا به عنوان یک اصل مهم در طرح ریزی قدرت این کشور و همچنین اذعان به خطرات افزایش تنش در فضای سایبری می‌پردازد.

در خلاصه غیرمحرمانه این استراتژی جدید آمده است، پنتاگون از نزدیک با رویکردهای دشمن هماهنگ خواهد ماند و خطر تشدید ناخواسته را مدیریت خواهد کرد. این سند جدید تا حد زیادی سیاست‌هایی را که در حال حاضر اجرا شده، تقویت می‌کند.

در بخش دیگری از این استراتژی جدید به روسیه به عنوان تهدید جدی برای آمریکا در فضای مجازی اشاره شده است.

در این سند منتشر شده توسط وزارت دفاع آمریکا آمده که روسیه تهدیدی جدی را برای ایالات متحده در فضای دیجیتالی ایجاد می‌کند و آمادگی دارد تا حملات سایبری را علیه واشنگتن و متحدانش صورت دهد. فدراسیون روسیه به تکمیل امکانات خود در زمینه "جاسوسی، تاثیر گذاری و انجام حملات" ادامه می‌دهد.

در جریان فعالیت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ تحقیقاتی توسط نهادهای فدرال آمریکا درخصوص ارتباط احتمالی دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری خواهان و دستیاران وی با روسیه، صورت گرفت. رابرت مولر، دادستان ویژه‌ای که دو سال در دوران ریاست جمهوری ترامپ "پرونده روسیه" را تحت تحقیق قرار داد، اتهامات سرویس‌های ویژه در مورد دخالت روسیه در انتخابات را تایید کرد، اما سندی مبنی بر "تبانی" ترامپ با مسکو که وجود آنها هم در کرملین و هم در کاخ سفید رد می‌شد، پیدا نکرد.

انتشار این استراتژی جدید در میانه هشدارهای علنی و دائم از سوی مقام‌های آمریکایی است که می‌گویند چین احتمالا از ظرفیت‌های سایبری جدی در صورت تقابل نظامی با آمریکا بر سر تایوان یا سایر موارد استفاده خواهد کرد.

مایکروسافت و مقام‌های آمریکایی در مه ۲۰۲۳ درباره احتمال کارزار هک از سوی چین هشدار داده بودند که به زیرساخت‌های حساس گوآم آمریکا و سایر بخش‌های ایالات متحده نفوذ کرده بود اما دولت پکن این اتهامات را رد کرده و گفته که آمریکاست که عملیات هک در چین انجام می‌دهد.

  • ۰۲/۰۶/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">