ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حمله سایبری به حزب سبز آلمان

| يكشنبه, ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۰۴:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

ارائه‌دهنده خدمات فناوری اطلاعات به حزب سبز آلمان از یک حمله سایبری به رهبران این حزب خبر داد.
به گزارش سایبربان؛ حزب سبز آلمان که بخشی از ائتلاف حکومتی این کشور است، تأیید کرد حمله سایبری که به سیستم‌های فناوری اطلاعات این حزب ضربه زده، حساب‌های ایمیل متعلق به وزیر امور خارجه آنالنا بِـربوک (Annalena Baerbock) و روبرت هابک (Robert Habeck) که معاون صدراعظم و وزیر امور اقتصادی دولت آلمان است را تحت تأثیر قرار داد.

مجله آلمانی اشپیگل گزارش داد، امید نوری پور و ریکاردا لانگ، از رهبران این حزب نیز ازجمله قربانیان این حمله سایبری هستند که در آن برخی از پیام‌ها به سرورهای خارجی ارسال ‌شد. اشپیگل افزود، این حمله بر «گرون نتز»(Grüne Netz) سیستم IT اینترانت حزب جایی که اطلاعات محرمانه در آن مبادله می‌شود نیز تأثیر گذاشته است.

اما این پایان ماجرا نبود و تنها رهبران این حزب نبودند که قربانی این حمله شدند، یک سخنگوی حزب روز جمعه به پایگاه خبری پولیتیکو گفت: این حمله به ایمیل‌های یادشده محدود نمی‌شود بلکه ایمیل‌های با نام دامنه @gruene.de نیز تحت تأثیر این حمله قرار گرفته‌اند.

حزب سبز آلمان روز شنبه، تأیید کرد که وزرای یادشده تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، اما مدعی شد که این مسئولین از ماه ژانویه از حساب‌های خود استفاده نکرده‌اند.

سخنگوی حزب نیز روز جمعه مدعی شد: هکرها به حساب‌های ایمیلی که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند به‌طور کامل نفوذ نکرده‌اند و دسترسی مستقیمی نداشته‌اند.

  • ۰۱/۰۳/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">