ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حمله سایبری عامل احتمالی قطع برق پاکستان

| سه شنبه, ۴ بهمن ۱۴۰۱، ۰۵:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر نیرو پاکستان اعلام کرد که یکی از دلایل احتمالی قطع جریان برق در بیشتر شهرهای کشور حمله سایبری خارجی است
 به گزارش روسیا الیوم، «خرم دستگیر» وزیر  نیرو پاکستان اعلام کرد که یکی از دلایل احتمالی قطع جریان برق در بیشتر شهرهای کشور  حمله سایبری خارجی است هر چند این احتمال ضعیف است.

دستگیر  افزود که «شهباز شریف» نخست وزیر کشور کمیته ای به ریاست «مصدق مالک» وزیر نفت  این کشور تشکیل داده است تا درباره دلایل قطع جریان برق  تحقیقات صورت گیرد.

دستگیر تأکید کرد که  احتمال وقوع قطع جریان برق در برخی شهرهای پاکستان طی 48 ساعت آینده وچود دارد و سیستم برق این کشور تا روز پنجشنبه به طور کامل به حالت عادی بر می گردد.

پیش از این وزارت انرژی پاکستان اعلام کرد که در اوایل روز دوشنبه و در پی خرابی شبکه برق ملی این کشور، قطعی شدید برق بوجود آمده است.

برق در تمام شهرهای بزرگ پاکستان از جمله بزرگترین شهر آن کراچی و اسلام آباد، پایتخت این کشور و همچنین لاهور و پیشاور قطع شده است.

در پی آن خرم دستگیر، وزیر نیرو پاکستان گفت که خرابی شبکه به دنبال «تغییر فرکانس» در جنوب پاکستان رخ داده است.

آقای دستگیر با این حال تاکید دارد که این یک «بحران بزرگ» نیست و برق به زودی باز خواهد گشت.

در یک بیانیه، وزارت انرژی پاکستان اعلام کرد که حدود ساعت هفت و نیم به وقت محلی شبکه ملی برق «با کاهش فرکانس مواجه شد که این مسئله باعث ایجاد یک خرابی بزرگ شده» و در حال حاضر «تلاش‌های فوری» برای احیای سیستم در حال انجام است.

آقای دستگیر به یک تلویزیون محلی گفته است که برخی از شبکه‌ها در کشور قبلا بازسازی شده بودند و برق ظرف ۱۲ ساعت آینده به طور کامل بازیابی می شود.

وی گفت: «در فصل زمستان، تقاضای برق در سراسر کشور کاهش می‌یابد، بنابراین به عنوان یک اقدام اقتصادی، ما سیستم‌های تولید برق خود را در شب به طور موقت تعطیل می‌کنیم.»

او به این کانال تلویزیونی گفت، وقتی صبح این سیستم‌های تولید روشن شدند، «تغییرات فرکانس و نوسانات ولتاژ» در جنوب پاکستان «جایی بین دادو و جامشورو » مشاهده شد و متعاقبا «واحدهای تولید برق یکی یکی خاموش شدند».

در اوایل ماه جاری میلادی، دولت دستور داد مراکز خرید و بازارها زودتر از ساعات عادی تعطیل شوند تا در مصرف برق صرفه جویی شود.

ذخایر ارز خارجی پاکستان در حال کاهش است و این در حالی است که این کشور بیشتر انرژی الکتریسیته خود را با استفاده از سوخت‌های فسیلی وارداتی تولید می کند.

قیمت جهانی انرژی نیز در سال گذشته افزایش یافت و فشار بیشتری را کشوری که به لحاظ اقتصادی در وضعیت نامناسبی قرار داشت، وارد کرد.

  • ۰۱/۱۱/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">