ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حمله هکرهای سولارویندز به نظام قضایی آمریکا

| يكشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۰، ۰۳:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر

بررسی‌های وزارت دادگستری آمریکا نشان می‌دهد هکرهای سولارویندز به نظام قضایی آمریکا و برخی کارآگاهان و دادستان‌های فدرال این کشور هم حمله کرده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از انگجت، یافته های وزارت دادگستری آمریکا حاکی است حداقل در 27 اداره که فعالیت های قضایی انجام می دهند یک مورد نفوذ به ایمیل کارکنان صورت گرفته است.

حملات یادشده از می سال ۲۰۲۰ تا دسامبر سال ۲۰۲۰ رخ داده و مهاجمان با حمله به ۲۷ دفتر دادستانی ایالات متحده به حساب های ایمیل رسمی آنها نفوذ کرده اند. برخی دفاتر قضایی برجسته فدرال در نیویورک، میامی، لس آنجلس و واشنگتن در زمره قربانیان این حملات بوده اند.

وزارت دادگستری آمریکا به همه قربانیان پیام هشدار داده و اقداماتی را برای کاهش تبعات خطرناک این حملات هکری انجام داده است. ادعا شده که مهاجمان نتوانسته اند به سیستم های طبقه بندی شده نفوذ کنند، اما ظاهرا برخی اطلاعات حساس به سرقت رفته است.

دولت بایدن به طور رسمی روسیه و گروه هکری کوزی بیر را مسئول حملات یادشده دانسته و برخی اقدامات تلافی جویانه مانند اخراج دیپلمات های روس و تحریم 32 فرد و مجموعه را انجام داده است. روسیه هرگونه دخالت در این حملات را رد کرده است. بایدن جمعه گذشته به طور غیرمستقیم روسیه را به حمله نظامی در صورت تداوم حملات سایبری این کشور تهدید کرد.

  • ۰۰/۰۵/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">