ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حمله هکر ها به سامانه ارزی کشور

| يكشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۸، ۰۲:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

شنبه ششم مهر ماه 98 در خبری که از سوی شبکه خبر منتشر شده است، سامانه ارزی کشور مورد حمله DDoS قرار گرفته است. DDoS نوعی حمله به شدت مرموز است که برای جلوگیری و دفع آن هیچ راه حل مشخصی وجود ندارد.

در ابتدا گزارش حمله دیداس از سوی روابط عمومی یکی از سامانه های ارزی شروع شد و پس از آن در مدت کوتاهی باقی سامانه های مربوط به حوزه ارز نیز درگیر حمله زامبی ها شدند.

مسئول امنیت یکی از پایگاه هایی که مورد حمله قرار گرفته بود به پایگاه خبری ایرنا گفت: بتدا در تماسی با مسئولین سایت، درخواست پول کردند و اعلام کردند اگر پولی که مد نظر آنهاست پرداخت نکند کاری می کنند که سایت از دسترس خارج شود.

هرچند مکانیزم هایی برای مقابله با این حمله در نظر گرفته شده بود اما فشار و شدت حمله به شدتی زیاد بود که بازهم سایت داون شد. گفته می شود حدود 15 هزار بات فقط در یک روز شناسایی شده است.

این حملات فقط مخصوص یک پایگاه نبوده و وبسایت های زیادی مورد حمله قرار گرفته اند. حجم حملات اتفاق افتاده 20 برابر استاندارد های جهانی بوده است. تحقیقات به عمل امده نشان می دهد اکثر این حملات از سوی کشورهایی مانند روسیه، اکراین و قزاقستان صورت گرفته است.

هرچند نمی توان هیچ راه حل قطعی و مشخصی برای حملات DDoS تعریف کرد اما توصیه میشود وب سایت های حوزه ارز دیجیتال و سامانه های ارزی دیگر از سرویس های کلود بیس استفاده کنند.

 

حمله DDoS چیست؟

این نوع از حمله که حمله زامبی ها معروف است می تواند برای افراد عادی و یا سرور ها رخ دهد. DDoS مخفف Distributed Denial of Service است. زمانی این حمله رخ می دهد که حجم زیادی از تقاضاهای کاذب و دروغین به سمت سرور هدایت شود. حجم زیاد درخواست ها در یک لحظه باعث کندی سرور و در نتیجه از کار افتادن سرور می شود.
به طور معمول یک راه حل مشخص برای مبارزه و یا جلوگیری از این مشکل وجود ندارد. تنها راه حلی که می تواند گاهی نجات دهنده باشد آن است که سرور در زمان تشخیص مقدار زیاد تقاضا که نامتعارف باشد، دسترسی به یک تقاضای جدید را محدود کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">