ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حاکمیت بیت‌کوین بر بازار ارز دیجیتال به پایین‌ترین میزان خود رسیده است و علت آن افزایش علاقه به سکه‌های مجازی دیگر است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، در حال حاضر ارزش بازار بیت‌کوین برابر با ۲۳۱.۸ میلیارد دلار یا حدود ۳۶.۱ درصد از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال است که این پایین‌ترین سهم بازاری است که بیت‌کوین تا به حال در اختیار داشته است.

پایین‌ترین میزان قبلی سهم بیت‌کوین از بازار ارزهای دیجیتال، ۳۷.۶ درصد در ماه جون بود. در مقابل باید توجه داشت که در آغاز سال ۲۰۱۷ سهم بازار بیت‌کوین بیش از ۸۰ درصد بود.

اصطلاح حکمرانی به درصد سهم یک ارز دیجیتال منحصر به فرد، از کل بازار سرمایه ارزهای دیجیتال جهان، گفته می‌شود. طبق داده‌های کوین‌مارکت‌کپ‌دات‌کام، میزان کل سرمایه موجود در بازار ارزهای دیجیتال جهان درحال حاضر برابر با  ۶۴۰.۴میلیارد دلار است.

طبق شاخص قیمت بیت‌کوین در پایگاه کوین‌دسک، در سال ۲۰۱۷ قیمت بیت‌کوین بیش از ۱۳۰۰ درصد رشد کرد. در ماه دسامبر قیمت آن به رکورد همیشگی ۱۹۷۸۳.۲۱ دلار رسید و سپس با هجوم سرمایه‌گذاران برای فروش آن و ذخیره سود به دست آمده، تا پایان سال تا نرخ ۱۳۸۸۹.۹۹ دلار سقوط کرد. این شاخص قیمت‌های خود را از بورس‌های ارز دیجیتال کوین‌بیس، بیتس‌مپ، ایت‌بیت و بیت‌فینکس، به دست می‌آورد.

افت حکمرانی بیت‌کوین که در اول دسامبر در سطح ۵۵ درصد قرار داشت، ناشی از سقوط قیمت‌ها و همچنین افزایش علاقه به ارزهای دیجیتال دیگر مانند اتروم، ریپل و لایت‌کوین است.

برای مثال در اول دسامبر ارزش بازار ریپل حدود ۳ درصد از کل سرمایه بازار ارزهای دیجیتال بود. امروز سهم این ارز دیجیتال به بیش از ۱۴ درصد رسیده است. قیمت ریپل در سال ۲۰۱۷ تا ۳۶۰۰۰ درصد رشد کرد و درحال حاضر از لحاظ ارزش بازار، دومین ارز دیجیتال مهم دنیا محسوب می‌شود.

به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران فعلا از بیت‌کوین دست برداشته‌اند و به ارزهای دیجیتالجایگزین آن نگاه می‌کنند.

بیت‌کوین دنیای مالی و تجاری را به دو دسته تقسیم کرده است. سال گذشته مدیر اجرایی ارشد جی‌پی‌مورگان، جیمی دیمون، در اظهار نظر مشهور خود بیت‌کوین را کلاهبرداری نامید و دو روز پیش موئلف و سردبیر گارتمن لتر، دنیس گارتمن به سی‌ان‌بی‌سی گفت که قیمت بیت‌کوین به زیر ۵۰۰۰ دلار سقوط خواهد کرد.

اما افراد بسیاری هم در این صنعت وجود دارند که معتقدند ارز دیجیتال به سود کلانی دست خواهد یافت. دیو چاپمن، مدیر شرکت تجارت ارز دیجیتال آکتیگان استراتژی، معتقد است که قیمت بیت‌کوین قبل از پایان سال ۲۰۱۸ از ۱۰۰۰۰۰ دلار فراتر می‌رود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">