ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خدمات ارزش‌افزوده‌ ایرانسل چه شد؟

| يكشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۸۵، ۰۴:۳۲ ب.ظ | ۱ نظر

قرار بود سیم‌کارت‌های ایرانسل با قابلیت نسل 75/2، خدماتی را ازجمله ارسال دیتا، صوت و تصویر و استفاده از اینترنت بر روی تلفن همراه، در اختیار مشترکان قرار ‌دهد، اما از آغاز واگذاری این سیم‌کارت‌ها امکان ارایه‌ی این خدمات وجود نداشته و بنا بر اظهارات مدیر عامل ایرانسل، این خدمات به‌تدریج و تا آخر سال ارایه خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مسوولان مخابرات در چند ماه اخیر از بهره‌برداری پروژه‌ی نسل ‌5/2 تلفن همراه در اپراتور اول خبر دادند که قرار است به‌صورت پایلوت در تهران و تا پایان سال راه‌اندازی شود، همچنین یکی از قابلیت‌های سیم‌کارت‌های اپراتور دوم تلفن همراه نسل 75/2 بودن آن اعلام شد، اما تا کنون این قابلیت نه در شبکه‌ی اپراتور اول و نه در شبکه‌ی اپراتور دوم کاملا ایجاد نشده است.

وفا غفاریان - رییس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره‌ی آخرین وضعیت ارایه‌ی نسل 5/2 توسط اپراتور اول گفت: GPRS یک ویژگی فنی است و سرویس‌ها باید بر روی آن تعریف شوند. به عنوان نمونه، اینترنت پرسرعت و MMS، از جمله سرویس‌هایی است که GPRS ارایه می‌دهد.

او افزود: در حال حاضر نیز اپراتور اول برای کاربردی کردن GPRS و ارایه‌ی سرویس‌های مورد نیاز مشترکان در فاز اول قرار دارد و به شکل پایلوت در نقطه‌ای از تهران آغاز به کار کرده است.

غفاریان درباره‌ی ارایه‌ی سرویس‌های نسل 75/2 توسط ایرانسل گفت: با توجه به این که شبکه‌ی اپراتور دوم نسل 75/2 است، به طور قطع می‌تواند سرویس‌های GPRS را در اختیار مشترکان قرار دهد، اما اولویت اول برای هر دو اپراتور گسترش ارتباطات صوتی یا voice است؛ چراکه هر یک از اپراتورها می‌توانند نیروی خود را صرف ارایه‌ی سرویس‌های GPRS کنند، اما تا زمانی که خدمات voice فراگیر نشده است، نمی‌توان انتظار داشت که سرویس‌های ارزش افزوده تلفن همراه توسعه یابد.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار نیز چندی پیش در گفت‌وگو با ایسنا گفته بود: پروژه‌ی نسل 5/2 تلفن همراه به صورت پایلوت حداقل برای پنج هزار مشترک در تهران تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود.

به‌گفته‌ی وحید صدوقی پروژه‌ی پایلوت این شبکه در منطقه‌ی ونک در سال جاری اجرا خواهد شد و از سال آینده توانایی ارایه‌ی سرویس‌های این نسل به متقاضیان را داریم و به طور حتم تعرفه‌ی متفاوتی خواهد داشت، همچنین خرید تجهیزات برای نسل 75/2 تلفن همراه به طور کامل انجام شده است.

اما علیرضا قلمبر دزفولی - مدیر عامل شرکت ایرانسل - درباره‌ی ارایه‌ی خدمات نسل 75/2 به مشترکان اپراتور دوم به خبرنگار ایسنا گفت: برای ارایه‌ی سرویس‌هایی مانند MMS، دسترسی به اینترنت، ارسال و دریافت ایمیل،‌ بررسی لازم انجام شده و در تلاشیم تا آخر امسال کلیه‌ی مشترکان اپراتور دوم از این خدمات استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت ایرانسل خاطر نشان کرد: با توجه به این که شبکه‌ی ایرانسل، نسل 75/2 است این آمادگی را دارد که سرویس‌های متنوعی را در اختیار مشترکان قرار دهد، اما سعی داریم همزمان با فراگیر شدن پوشش شهرها، به تدریج این سرویس‌ها را ارایه دهیم.

به گزارش ایسنا، اظهارات مدیران بر این نکته دلالت دارد که سرویس‌های ارزش افزوده‌ی تلفن همراه تا پایان سال در کشور ارایه می‌شوند، اما این سوال مطرح است که آیا زیرساخت‌های مخابراتی ما این امکان را به اپراتور اول و دوم می‌دهد که هرچه زودتر پروژه‌ی مذکور را عملیاتی و به ارایه‌ی بدون نقص سرویس‌های این نسل اقدام کند؟ آیا مشترکان تلفن همراه می‌توانند به وسیله‌ی تلفن همراه خود از اینترنت استفاده کنند یا این‌که ارایه‌ی سرویس‌های ارزش افزوده نیز به مشکلات اختلالات شبکه‌ی تلفن همراه دچار خواهد شد؟

  • ۸۵/۰۸/۱۴

نظرات  (۱)

  • زینب میرعلیزاده فرد
  • در تاریخ 85/8/10 یک عدد سیم کارت خریداری کرده ام الان یک هفته است هنوز راه نیفتاده است ومن نه میتوانم با کسی تماس بگیرم ونه کسی می تواند با گوشیم تماس بگیرد !

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">