ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خروج از کافه بازار در اعتراض به انحصار

| سه شنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۱۲ ق.ظ | ۰ نظر

کافه‌بازار به دلیل انتشار لینک دعوت یکی از پیام‌رسان‌های داخلی در به‌روزرسانی جدید پیام‌رسان «آی‌گپ»، از انتشار آپدیت جدید آن خودداری  کرده است.

فناوران- محمد رسول کاظمی، مدیر پیام‌رسان «آی‌گپ» در وبلاگ این پیام‌رسان نوشت:
با توجه به خواسته بی‌منطق و انحصاری کافه‌بازار ما عدم به‌روزرسانی را از این مارکت ایرانی اعلام و از تمامی کاربران درخواست می‌کنیم ما را از گوگل‌پلی یا مارکت‌های دیگر فارسی دنبال کنند.
چند روز پیش برای ارسال آخرین نسخه پیام‌رسان به مارکت کافه بازار با این متن رو‌به‌رو شدیم: در این پیام آمده است که بسته به‌روزرسانی برنامه شما بازبینی شد؛ مواردی مشاهده کردیم که نیازمند توجه و کمک شماست، شرح این موارد در ادامه می‌آید؛ می‌توانید با توجه به موارد مذکور با ما مکاتبه یا نسخه جدیدی از برنامه را برای رفع مشکلات از طریق پنلتان بارگذاری کنید. برنامه‌ها نباید در محتوای خود به سایر فروشگاه‌ها و سایت‌های توزیع برنامه یا بازی اشاره کنند یا امکان دسترسی به برنامه‌ها را از منبعی به غیر از بازار فراهم کنند.
ما با تعجب به دنبال این بودیم کجا اسمی از مارکت و هر موضوع دیگری برده‌ایم که مخالف قوانین باشد، در پاسخ سوال ما که کجا این موضوع پیداست این پاسخ را دریافت کردیم: لازم است در قسمت «Invite Friends» تنها از طریق لینک بازار برنامه را به اشتراک بگذارید.  برنامه‌ها نباید در محتوای خود به سایر فروشگاه‌ها و سایت‌های توزیع برنامه یا بازی اشاره کنند یا امکان دسترسی به برنامه‌ها را از منبعی به غیر از بازار فراهم کنند لذا برنامه در بخش Invite Friends» » لینک زیر را به اشتراک می‌گذارد و پس از ورود به لینک مربوطه امکان بارگذاری برنامه از سایر مارکت‌های توزیع‌کننده برنامه را فراهم می‌کند.
در ادامه هم آورده شده که لازم است در قسمت ارسال و معرفی نرم‌افزار، تنها از طریق لینک بازار برنامه را به اشتراک بگذارید.

ما در قسمت دعوت از دوستان آدرس سایت اصلی پیام‌رسان را قرار دادیم چون کاربران ما جامعه آماری فراتر از آندرویید هستند، حال ما لینک کافه بازار را برای فردی که گوشی اپل دارد بفرستیم؟ یا برای کسی که نسخه ویندوز دارد؟
از همه اینها بگذریم آیا جالب این نیست که تلگرام هم دقیقا به همین صورت دعوت می‌کند؟ چرا آن را خود کافه بازار و کارکنانش به‌روزرسانی می‌کنند؟ چرا در بین اپلیکیشن‌هایش تبعیض قائل می‌شود؟

  • ۹۶/۱۰/۱۲

کافه بازار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">