ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

 درستی گفت: در حال حاضر بازار نیازمند ماهانه ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار گوشی است، اما در برخی از زمان‌ها مانند ایام عید و تابستان این میزان افزایش می‌یابد.

ابراهیم درستی در گفت‌وگو با میزان درباره قیمت گوشی تلفن همراه اظهار کرد: بازار موبایل به ارز وابسته است و فروشندگان نهایت همکاری را در این باره انجام می‌دهند.

وی افزود: ۹۵ درصد بازار موبایل در گذشته توسط قاچاق تامین می‌شده است با اجرای طرح ریجستری در حال ساماندهی شدن است و هرچه این طرح جلوتر برود برای افرادی که قانونی فعالیت می‌کنند، سودمند خواهد بود و در آینده وضعیت گوشی همراه بهتر خواهد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه گفت: اگر پروسه زمانی واردات کم شود و اجازه داده شود شرکت‌های وارد کننده، گوشی وارد و سهم بازار را تامین کنند مشکلی در بازار نخواهیم داشت.

درستی بیان کرد: در گذشته به دلیل وجود قاچاق سالانه ۲ هزار میلیارد تومان به جیب قاچاقچیان می‌رفت، اما اکنون این مبلغ به خزانه دولت واریز می‌شود.

وی تاکید کرد: فروشندگان حتماً کالایی که خریداری می‌کنند شناسنامه دار و اصالت داشته باشد تا با مشکلی مواجه نشوند.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه با بیان اینکه گوشی تلفن همراه جزو سبد خانوار‌ها شده است تصریح کرد: شرکت‌های واردکننده توانستند سهم بازار را تامین کنند حتی در برخی از برند‌ها مازاد نیز وارد شده و علی رغم اینکه از نظر اقتصادی برای واردکنندگان صرفه اقتصادی نداشته، اما در بازار توزیع شده است.

درستی ادامه داد: مصرف کنندگان کالایی که از مبادی قانونی وارد می‌شود را خریداری کنند تا شرایط بازار به وضعیت مناسب تری برسد.

وی درباره میزان نیاز کشور به گوشی تلفن همراه افزود: به دلیل رکودی که در بازار وجود دارد در حال حاضر بازار نیازمند ماهانه ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار گوشی است، اما در برخی از زمان‌ها مانند ایام عید و تابستان این میزان افزایش می‌یابد.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه با بیان اینکه با قیمت کالایی که در چارچوب قانون محاسبه می‌شود مشکلی نداریم گفت: به دلیل اینکه ۹۵ درصد گوشی تلفن همراه وارداتی ایست قیمت گذاری آن بر مبنای قیمت ارز صورت می‌گیرد و با نوسان ارز، قیمت تغییر خواهد کرد.

  • ۹۸/۱۰/۰۷

بازار موبایل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">