ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خرید و فروش اراضی شهرک‌ها در سایت‌ دیوار ممنوع شد

| چهارشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۴۰ ق.ظ | ۰ نظر

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نسبت به برخی اقدام های غیرقانونی و انتشار آگهی فروش اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سایت‌های اینترنتی از جمله دیوار، شیپور و غیره هشدار داد.

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیرو مشاهده برخی اقدامات غیرقانونی و انتشار آگهی فروش اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سایت‌های اینترنتی همچون دیوار، شیپور و غیره که به اختلال در روند سرمایه‌گذاری حقیقی، منتفع شدن دلالان زمین و سوداگران و تحقق جرایم اقتصادی همچون کلاهبرداری و انتقال مال غیر انجامیده است، روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای تنویر افکار عمومی و هشدار به متخلفان، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

براساس این اطلاعیه، سازمان مزبور به‌عنوان یکی از سازمان‌های توسعه‏‌ای زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت، وظایف حاکمیتی در حوزه‌ ایجاد و توسعه زیرساخت‏‌های صنعتی برای استقرار سرمایه‌گذاران و رونق تولید و اشتغال و حمایت از صنایع کوچک و متوسط در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور را در سطح ۳۱ شرکت استانی تابعه خود به انجام می‌رساند.

شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها با انعقاد قرارداد حق بهره ‌برداری از زمین، اعیانی و تاسیسات با متقاضیان سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، نسبت به واگذاری حق بهره‌برداری اراضی به آنان اقدام و پس از انجام تعهدات از سوی طرف‌های قرارداد، مشتمل بر اخذ گواهی پایان‌کار ساختمانی، اخذ پروانه بهره‌برداری، تسویه حساب مالی و پرداخت قیمت منطقه‌ای ملک، عرصه را به نام آنان انتقال قطعی می‌کند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین حق قانونی خود می‌داند با توسل به هرگونه اقدام پیشگیرانه در سالی که با ‌عنوان «جهش تولید» نامگذاری شده، اراضی واقع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور را از دست‌اندازی سفته‌بازان و دلالان خارج کرده و در اختیار متقاضیان و سرمایه‌گذاران واقعی برای ایجاد واحد صنعتی مولد و اشتغال پایدار قرار دهد.

عموم هموطنان نیز با مشاهده اقدام های غیرقانونی سودجویان در سایت‌های اینترنتی و همچنین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور می‌توانند گزارش سوء جریان مربوطه را به سامانه پاسخگویی به شکایات سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به نشانی www.isipo.ir یا دورنگار مدیریت حراست به شماره ۸۸۷۷۰۷۹۹ ارسال کنند.

برپایه این گزارش، با توجه به ماده (۱۰) قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌های صنعتی و مفاد دفترچه قرارداد حق بهره ‌برداری از زمین، اعیانی و تاسیسات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تحت مالکیت رسمی دولت، هرگونه نقل و انتقال حقوق قراردادی تحت هر عنوان بدون اخذ مجوز کتبی از شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها محمل قانونی نداشته و فاقد اعتبار است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با داشتن ۵۰۰ شهرک و ۳۲۲ ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۶۵ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۳۷ مرکز خدمات فناوری و کسب وکار، دو مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌افزاری، ۸۵ هزار و ۸۷۴ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۵ هزار و ۹۱۲ واحد صنعتی و سه هزار و ۵۸ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۳۵ هزار و ۸۶۸ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">