ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک شرکت چینی به نام لونگ سان تکنولوژی برای اولین بار موفق شد واحد پردازنده مرکزی رایانه ای یا سی پی یو را به طور کامل طراحی کرده و بسازد.

به گزارش فارس به نقل از سی جی تی ان، این پردازنده مرکزی از مجموعه ای از روند دستورات طراحی شده به صورت بومی تبعیت می کند. رسانه های چین دستیابی به دانش تولید واحد پردازنده مرکزی در این کشور را یک تحول تاریخی توصیف کرده و از این بابت اظهار خرسندی کرده اند.

سی پی یو این شرکت چینی لونگ آرچ نام گرفته که ارزیابی های متعددی را توسط شرکت های ثالث پشت سر گذارده و حقوق مالکیت معنوی آن نیز به ثبت رسیده است. رابط کاربری بین نرم افزار و سخت افزار این سی پی یو به گونه ای طراحی شده که پشتیبانی از سیستم عامل های مختلف و کل اکوسیستم نرم افزاری مورد نیاز را ممکن می کند.

این سی پی یو با معماری ایکس 86 اینتل، ای آر ام اندروید و غیره سازگار است. دو معماری اول بر دنیای رایانه های شخصی و گوشی های هوشمند مسلط هستند. انتظار می رود سی پی یو یادشده که بعد از 20 سال تحقیق و بررسی تولید شده با استقبال قابل توجهی مواجه شود.

  • ۰۰/۰۱/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">