ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دادگاه ضد انحصار گوگل آغاز شد

| سه شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۹، ۰۲:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

نخستین جلسه دادرسی مربوط به شکایت آنتی تراست ( ضد انحصار) علیه گوگل جمعه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آمیت مهتا» یک قاضی فدرال آمریکایی تاریخ جلسه دادرسی درباره شکایت آنتی تراست (ضدانحصار) علیه گوگل را تعیین کرده است. در چنین جلسه‌ای قاضی، دادستان و وکلای متهم حضور می‌یابند تا درباره شیوه اجرای دادگاه گفتگو کنند.

جلسه دادرسی مذکور به طور تلفنی روز جمعه برگزار می‌شود و عمومی است.

سه شنبه هفته گذشته دادستان‌های ایالتی آمریکا شکایتی علیه گوگل را ثبت کردند. وزارت دادگستری آمریکا به دلیل سواستفاده از سلطه در حوزه جستجوی اینترنتی، خواستار غرامت یک هزار میلیارد دلاری از گوگل است. در شکایت مذکور ذکر شده این شرکت فناوری با استفاده از تاکتیک‌های ضدرقابتی انحصار قدرت را در حوزه جستجوی اینترنتی و جستجوی تبلیغات حفظ کرده است.

همچنین گوگل متهم شده توافقنامه‌های بلند مدتی با اپل امضا کرده تا موتور جستجوی آن به طور پیش فرض در مرورگر سافاری ارائه شود.

این شرکت فناوری آمریکایی با انتشار بیانیه ای در توئیتر نسبت به شکایت آنتی تراست واکنش نشان داد و اعلام کرد دارای اشکالاتی است. همچنین گوگل اشاره کرد مشتریان خود موتور جستجوی گوگل را انتخاب می‌کنند و دلیل ترجیح آنان فقدان گزینه‌های جایگزین نیست.

  • ۹۹/۰۸/۰۶

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">