ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اسپیس ایکس اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۸ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت.
به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از spaceexplored، اسپیس ایکس با موشک فالکون ۹ خود، سال فوق‌العاده‌ای را سپری می‌کند. این شرکت همچنین در حال پیشرفت قابل توجهی در توسعه استارشیپ است و به نظر می‌رسد تا پایان سال درآمد قابل توجهی کسب کند.

طبق اطلاعات، اسپیس ایکس به سرمایه‌گذاران اطلاع داده است که پیش‌بینی می‌کند در سال ۲۰۲۳ درآمد ۸ میلیارد دلاری داشته باشد که دوبرابر درآمد سال ۲۰۲۲ است. این افزایش قابل توجه در ارزش‌گذاری، شرکت را بسیار بالاتر از رقبای خود قرار می‌دهد و آن را به یکی از با ارزش‌ترین شرکت‌های خصوصی در ایالات متحده تبدیل می‌کند.

فروش اخیر سهام این شرکت در بازار ثانویه به قیمت ۸۱ دلار، علاقه سرمایه‌گذاران را تقویت کرده و منجر به ارزش‌گذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری شده است. این افزایش سرمایه‌گذاری تا حد زیادی به رشد سریع صنعت فضایی در سال‌های اخیر نسبت داده می‌شود. اسپیس ایکس قصد دارد ۱۰۰ موشک فالکون ۹ را در سال جاری پرتاب کند، که این امر نشان دهنده تقاضای فزاینده برای پرتاب‌های سنگین به مدار است، با این حال، بخش قابل توجهی از این ماموریت‌ها برای ماهواره‌های استارلینک خواهد بود.

استارلینک، سرویس اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس، پتانسیل امیدوارکننده‌ای برای ایجاد درآمد قابل توجه در آینده نزدیک دارد. در حال حاضر، این سرویس دارای ۱.۵ میلیون مشترک است که حداقل ۱۲۰ دلار ماهانه برای دسترسی مسکونی پرداخت می‌کنند. با بیش از ۴۰۰۰ ماهواره از انواع مختلف در حال حاضر در مدار، اسپیس ایکس به بزرگترین اپراتور ماهواره در جهان تبدیل شده است.
استارشیپ که زمانی پروژه‌ای در مقیاس کوچک بود، با استخدام بیش از ۱۰۰۰ پرسنل در منطقه براونزویل، به یک شرکت بزرگ برای اسپیس ایکس در جنوب تگزاس تبدیل شد. در حالی که تغییرات اقتصادی مثبتی را در منطقه به ارمغان آورده است، برخی از مردم محلی نگران اثرات بالقوه زیست محیطی ناشی از پرتاب استارشیپ هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">