ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

درخواست خسارت 30میلیارد دلاری اپل از کوآلکام

| سه شنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۸، ۰۲:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

پرونده شکایت غول تکنولوژی آمریکا، اپل، از کوآلکام که از روز دوشنبه آغاز شده است، با ۳۰ میلیارد دلار خسارت و غرامت، بزرگترین پرونده آنتی‌تراست در تاریخ است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از اسپوتنیک، پرونده شکایت غول تکنولوژی آمریکا، اپل، از کوآلکام که از دیروز آغاز شده است، با ۳۰ میلیارد دلار خسارت و غرامت، بزرگترین پرونده آنتی‌تراست در تاریخ است.

مدیرعامل اپل، تیم کوک، آماده می‌شود تا در جریان رسیدگی به این پرونده که ۴ هفته طول خواهد کشید، در مورد اتهامات مربوط به استفاده از پتنت‌های این شرکت توسط کوآلکام، شهادت دهد، اتهاماتی که کوآلکام آن را رد کرده است.

این پرونده در دادگاه فدرال سن‌دیگو آغاز شده است که اپل در آن از کوآلکام برای اقدامات ناعادلانه و استفاده از پتنت‌های تکنولوژی این شرکت شکایت کرده بود.

اپل همچنین در این پرونده به دنبال به دست آوردن ۱ میلیارد دلار غرامت بابت رعایت نشدن اصول رقابت عادلانه به واسطه مدل تجاری کوآلکام و ۲ میلیارد دلار هم بابت رعایت نکردن حق امتیاز اپل، می‌باشد.

اما کوآلکام هم در شکایتی متقابل خواهان به دست آوردن ۷ میلیارد دلار غرامت و میلیاردها دلار خسارت از اپل شده است.

اگر کوآلکام در این پرونده بازنده شود با جریمه‌های عظیمی که متحمل خواهد شد سقوط خواهد کرد. این جریمه‌ها ۴ برابر درآمد ۵.۷ میلیارد دلاری شرکت کوآلکام در سال ۲۰۱۶ خواهند بود. این پرونده همچنین می‌تواند فعالیت‌های ارائه مجوز کوآلکام را تحت تأثیر قرار دهد که ۸۰ درصد درآمدهای پیش از مالیات ۲۰۱۸ شرکت را شامل می‌شود.

علی‌رغم این پروند، کوآلکام هنوز تنها تامین‌کنده تجهیزات ۵‌جی اپل می‌باشد.

  • ۹۸/۰۱/۲۷

اپل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">