ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گوگل در هند، به دلیل شیوه‌های ضدانحصارطلبی به منظور تغییر رویکرد این شرکت در قبال پلتفرم اندروید، ۱۳.۳۸ میلیارد روپیه(۱۶۱.۹۵ میلیون دلار) جریمه شد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، رگولاتور رقابت هند روز پنجشنبه به گوگل دستور داد رویکرد خود را نسبت به پلتفرم اندروید تغییر دهد و این شرکت را به دلیل اقدامات ضدرقابتی 13.38 میلیارد روپیه هند (161.95 میلیون دلار) جریمه کرد.

کمیسیون رقابت هند (CCI) اعلام کرد که گوگل از موقعیت غالب خود در بازارهایی مانند جستجوی آنلاین و فروشگاه برنامه برای اندروید استفاده کرده تا از موقعیت برنامه های خود مانند کروم و یوتیوب در مرورگرهای وب تلفن همراه و میزبانی ویدئوی آنلاین محافظت کند. این کمیسیون همچنین گوگل را از برخی قراردادهای اشتراک درآمد با سازندگان گوشی‌های هوشمند محدود و اشاره کرد که چنین اقداماتی به گوگل کمک می‌کند تا انحصاری ماندن خدمات جستجو و عقب راندن رقبایش را تضمین می کند.

کمیسیون رقابت هند در بیانیه‌ای گفت: باید به بازارها اجازه داده شود تا براساس شایستگی رقابت کنند و این مسئولیت بر عهده بازیگران مسلط (در مورد فعلی، گوگل) است که رفتارشان مانع رقابت براساس شایستگی نشود.

این شرکت آمریکایی با یک سری موارد ضد انحصار و تشدید مقررات موجود در بخش فناوری در هند مواجه است. ناظر رقابت به طور جداگانه به رفتار تجاری گوگل در بازار تلویزیون هوشمند و سیستم پرداخت درون برنامه ای آن می پردازد.

تحقیقات مربوط به اندروید، که در سال 2019 آغاز شد، با شکایت دو انجمن تحقیقات ضد انحصار هند و یک دانشجوی دانشکده حقوق آغاز شد. مورد هندی مشابه موردی است که گوگل در اروپا با آن روبه‌رو شد، جایی که تنظیم‌کننده‌ها جریمه‌ای 5 میلیارد دلاری برای این شرکت به دلیل مجبور کردن تولیدکنندگان به نصب برنامه‌های آن روی دستگاه‌های اندرویدی اعمال کردند.

روز پنجشنبه هند به گوگل دستور داده بود که کاربران گوشی های هوشمند را برای حذف برنامه های از پیش نصب شده خود مانند گوگل مپ و جی میل محدود نکند. کمیسیون رقابت هند همچنین از گوگل خواست تا به کاربران اجازه دهد در هنگام راه‌اندازی تلفن برای اولین بار، موتور جستجوی مورد نظر خود را برای همه سرویس‌های مرتبط انتخاب کنند.

بر اساس تحقیقات، سیستم عامل اندروید گوگل در 97 درصد از 600 میلیون گوشی هوشمند در هند نصب شده است.

  • ۰۱/۰۷/۳۰

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">