ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کارشناسان معتقدند کانادا بار دیگر تحت فشار قرار گرفته است تا در مناقشه فن آوری‌های دیجیتال که به نظر سیاسی می‌رسد، وارد شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه لاپرس کانادا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با استناد به نگرانی‌های امنیت ملی در مورد داده‌های کاربران و دسترسی احتمالی به دستگاه‌ها توسط دولت چین، تلاش می‌کند تا برنامه کار بردی تیک تاک واگذار شود.
شرکت مایکروسافت به یک خریدار بالقوه این برنامه محبوب اشتراک گذاری ویدیو تبدیل شده است، که تلاش می‌کند کاربر آن خود را در آمریکا، نیوزلند، استرالیا و کانادا حفظ کند.
مایکل گیست، کارشناس حقوقی اینترنتی در دانشگاه اتاوا، می‌گوید که این مسئله به بحث در مورد اجازه یا عدم اجازه فناوری فایو جی شرکت هوآوی در شبکه‌های داده بی سیم کانادا شباهت دارد.
دولت فدرال هنوز این بحث را حل و فصل نکرده است، زیرا منگ وانژو، مدیر اجرایی هواوی، در انتظار استرداد احتمالی وی پس از دستگیری در ونکوور به آمریکاست، در حالی که دو کانادایی، مایکل کووریگ و مایکل اسپاور از بیش از ۶۰۰ روز پیش در چین بازداشت هستند.
گیست می‌گوید کانادا بار دیگر تحت فشار قرار گرفته تا در یک جنگ جهانی فن آوری دیجیتال در حال ظهور شرکت کند و ممکن است سعی کند بیش از حد در مذاکرات پیرامون تیک تاک مداخله نکند.
وی گفت: در این مرحله، من اطمینان ندارم که دولت کانادا سیاست مشخصی در این زمینه داشته باشد. این بدان معناست که پاسخ احتمالی ما این است که از این موضوع دوری کنیم و اجازه دهیم این مشکل بدون مشارکت یا متعهد شدن ما روند خود راداشته باشد.
برنامه تیک تاک از سه سال پیش راه اندازی شد و اکنون ۱۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد که فیلم‌های کوتاه و جذاب را به اشتراک می‌گذارد.
گزارشی که در اوایل سال جاری توسط یک آژانس جهانی علاقمند به استفاده از رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، نشان داد که تیک تاک ششمین برنامه بارگیری (دانلود) شده در کانادا در سال ۲۰۱۹ است. اما تنها ۹ درصد از کاربران ۱۶ تا ۶۴ ساله کانادایی از آن استفاده می‌کنند.
رویکرد ترامپ علیه تیک تاک در حالی مطرح می‌شود که وی انتقادات از پکن را درباره اختلافات تجاری و همه گیری ویروس کرونا تشدید کرده است.
گیست افزود: به نظر می‌رسد که تحولات اخیر مربوط به ماجرای تیک تاک در آمریکا بیشتر با انگیزه سیاسی انجام شده است. تفاوت‌های کمی بین شیوه‌های گردآوری داده‌های تیک تاک و شرکت‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی آمریکا وجود دارد.
این حکم اواخر ماه گذشته دیوان عدالت اتحادیه اروپا، آنچه را آن را قوانین ضعیف حریم خصوصی در آمریکا می‌داند، برجسته کرد که در نتیجه آن دولت آمریکا از طریق قوانین نظارت خود می‌تواند دسترسی غیرقابل کنترل به اطلاعات کاربران داشته باشد؛ بنابراین در حالی که ذخیره داده‌های کاربران تیک تاک در سرور‌های آمریکایی ممکن است نگرانی‌ها را درباره جاسوسی چینی‌ها کاهش دهد، نگرانی‌های مربوط به سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا را از بین نمی‌برد.
لورن رید، رئیس یک گروه مشاوره حفظ حریم خصوصی در این مورد می‌گوید وقتی اروپا سخت‌ترین مقررات حفظ حریم خصوصی در جهان را تصویب کرد،
مایکروسافت تصمیم گرفت این حمایت‌ها و حقوق را به همه ارائه دهد. حتی اگر آن‌ها ملزم به انجام این کار طبق قانون نباشند. در نهایت، مایکروسافت یک شرکت آمریکایی است و در معرض برنامه‌های نظارتی دولت آمریکاست که دسترسی غیرقابل کنترل به اطلاعات شخصی را فراهم می‌کند.
دونالد ترامپ روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: برنامه تیک تاک را ممنوع می‌کند مگر اینکه مایکروسافت یا یک شرکت آمریکایی دیگر تا ۱۵ سپتامبر این برنامه را خریداری کند.
کریستوفر پارسونز، همکار ارشد تحقیقاتی در دانشگاه تورنتو، گفت: اقدامات ترامپ برای مجبور کردن فروش می‌تواند یک برخورد بسیار اساسی با نحوه برخورد دولت‌ها با مشاغل اینترنتی باشد.
پارسونز معتقد است: در واقع، اقدامات رئیس جمهور آمریکا نشان می‌دهد که هر کشور باید شعبه‌های خود را از شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی داشته باشد.

  • ۹۹/۰۵/۱۵

تیک تاک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">